معاون فرهنگی سازمان بسیج کشور مطرح کرد:

برگزاری جشنواره مردمی مدرسه عشق با محوریت روایت‌گری

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج کشور با اشاره به آغاز به‌کار جشنواره مردمی مدرسه عشق، گفت: محوریت این جشنواره روایت‌گری است تا همگی روایتگر «ما می‌توانیم» در گوشه گوشه این مرز و بوم باشیم و مردمی‌بودن یکی از شاخصه‌های این جشنواره است.

برگزاری جشنواره مردمی مدرسه عشق با محوریت روایت‌گری

به گزارش هشت‌دی، سردار علی مقواساز در نشست خبری هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق با اشاره به چهره‌های شاخص گیلان، اظهار کرد: میرزا کوچک خان جنگلی یک اسطوره مؤمن، مخلص، مبارز، اصیل، استعمارستیز، مجاهد، هنرمند، متفکر و انقلابی است.

وی به ماهیت جشنواره مردمی مدرسه عشق اشاره کرد و گفت: محوریت این جشنواره روایت‌گری است تا همگی این نقطه افتخار‌آمیزی که هم‌اکنون انقلاب اسلامی در آن ایستاده است روایت کنیم و همچنین روایتگر «ما می‌توانیم» در گوشه گوشه این مرز و بوم باشیم لذا روایت‌گر این افتخارات نیروهای متعهد انقلابی و اقشار مردم هستند.

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج کشور تصریح کرد: مردمی‌بودن یکی از شاخصه‌های این جشنواره است تا شاهد این روایتگری توسط اقشار مختلف مردم باشیم لذا این جشنواره مختص طیف خاصی نیست همان‌طور که علیه میرزا کوچک‌خان دروغ‌ها، ابهامات و تحلیلات مغرضانه‌ای اتفاق افتاد که سبب شهادت ایشان شد لذا تاریخ محل عبرت است و باید همگی در کنار هم روایتگر باشیم تا تاریخ دوباره تکرار نشود.

مقواساز با اشاره به شاخصه هنرمندانه این جشنواره بیان کرد: قالب این جشنواره ارائه هنر در تمام حوزه‌ها است لذا همه اقشار اعم از مرد و زن، پیر و جوان می‌توانند به شکل هنرمندانه‌ای روایت‌گر این جشنواره باشند.

وی به شاخصه هوشمندانه و متفکرانه این جشنواره اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال کمرنگ‌سازی حقایقی در راستای عدم کسب افتخارات بیشتر و عزتمندی نظام است که لازم است هوشمندانه با ابزار هنر به قلب دشمن نفوذ کنیم.

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج کشور در پایان خاطرنشان کرد: همه ما قطره به قطره امواجی از این دریا هستیم تا شعله‌های آتش امپراطوری رسانه‌ای دشمن را با حضور گسترده‌مان خاموش نماییم.

حامد جعفری سخنگوی جشنواره مدرسه عشق نیز در این نشست خبری، اظهار کرد: هفتمین دوره جشنواره مدرسه عشق پس از سه سال وقفه آغاز و برگزار خواهد شد که هدف اصلی آن ظرفیت‌یابی و ظرفیت‌سازی هنرمندان مردمی در سطح کشور است.

وی به محورهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: هفتمین دوره این جشنواره در ۱۱ محور امیدآفرینی، فرهنگ ‌کار و تولید، جمعیت، حل مشکلات محله به توان مردم، جهاد برای مردم، بانوی ایرانی، ایران زیبا، ایران قوی، جامعه آگاه ، قهرمانان ملی به تناسب با وضعیت فعلی کشور در ۶ بخش و ۳۵ عنوان در قالب هنرهای تجسمی، پویانمایی، هنرهای تصویری، نمایشی، سرود و‌ موسیقی، ادبیات شعر و مکتوبات، نوآوری و ابتکارات برگزار می‌شود.

سخنگوی جشنواره مدرسه عشق تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان مهر ماه سال جاری خواهد بود همچنین آرای این جشنواره در دو بخش مردمی در سطح محلات و شبکه‌های فرهنگی بسیج در کشور و سپس به مرحله داوری استانی و در نهایت به داوری کشوری خواهد رسید.

جعفری بر اهمیت پیوست فضای مردمی جشنواره تاکید کرد و گفت: این اهمیت به اندازه‌ای است که صرف ارسال آثار به صورت حرفه‌ای نخواهد بود بلکه هر اثر در سطوح ‌مرتبط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوایز این دوره از جشنواره با توجه به شأن و جایگاه هنرمندان به صورت نقدی، غیرنقدی و معنوی اهدا خواهد شد.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه