معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گیلان خبر داد:

کاهش ۵۱ هزار تنی ضایعات در واحدهای شالی‌کوبی گیلان

 معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گیلان با بیان اینکه در طرح اصلاح ساختار شالی‌کوبی‌ها تاکنون فرایند تجهیز، نوسازی و اصلاح ساختار در بیش از ۷۲۵ کارخانه اجرایی شده است گفت: واحدهای شالی‌کوبی اصلاح شده توانستند ۵۱ هزار تن ضایعات خود را کاهش دهند.

کاهش ۵۱ هزار تنی ضایعات در واحدهای شالی‌کوبی گیلان

به گزارش هشت‌دی قاسم جوادزاده مقتدر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت هزار و ۴۲۵ کارخانه شالی‌کوبی در گیلان اظهار کرد: در طرح اصلاح ساختار شالی‌کوبی‌ها که از دهه ۹۰ شروع شده و تاکنون فرایند تجهیز، نوسازی و اصلاح ساختار در بیش از ۷۲۵ کارخانه اجرایی شده است.

 وی افزود: در ارزیابی‌های انجام شده طی پنج سال گذشته، این تعداد از شالی‌کوبی‌ها طبق شرایطِ تجهیز و نوسازی رتبه‌بندی شدند و براین‌اساس اکنون حدود ۳۵۰ کارخانه رتبه یک و ۲ را کسب کرده‌اند که در شاخص‌های فیزیکی و موضوعات مربوط به نیروی انسانی و تجهیزات موجود ارزیابی شده‌اند.

 معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت طرح اصلاح ساختار شالی‌کوبی‌ها در کاهش ضایعات برنج خاطرنشان کرد: واحدهای تحت پوشش در طرح اصلاح ساختار شالی‌کوبی‌ها در استان توانستند بین سه تا هفت درصد جلوی خردشدن برنج یا نیم‌دانه شدن آن را بگیرند.

 جوادزاده مقتدر با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک در گیلان در سال زراعی گذشته تولید شده است، خاطرنشان کرد: واحدهای شالی‌کوبی اصلاح شده توانستند ۵۱ هزار تن ضایعات خود را کاهش دهند که باتوجه‌به تفاوت قیمت ۲۵ هزارتومانی بین هر کیلو نیم‌دانه و برنج اصلی، حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی برمی‌گردد که به‌ازای هر کشاورز شالی‌کار رقمی حدود چهارتا چهار و نیم‌میلیون تومان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه