نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شد

نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شد

به گزارش هشت‌دی، طبق اعلام سازمان سنجش، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد امروز (دوشنبه هشتم خردادماه) اعلام شد. بعد از اعلام نتیجه اولیه و مشاهده نمرات و رتبه کسب شده در آزمون و همچنین پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های پذیرش با آزمون، داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود از طریق این لینک اقدام کنند.

عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از روز چهارشنبه مورخ ۱۰ خرداد در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز پنج‌شنبه مورخ ۱۱ خرداد تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.

وی در ادامه افزود: آن دسته از متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از ۱۱ خرداد به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در اسفند ماه سال گذشته، تصریح کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند که در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته به رقابت پرداختند.

پورعباس در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات لازم در خصوص نحوه انتخاب رشته «اطلاعیه انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و زمان تکمیل فرم انتخاب رشته» که همزمان با اعلام نتیجه اولیه در سایت سازمان منتشر می‌شود به دقت مطالعه نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه