مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

احتمال رگبار و آبگرفتگی در گیلان از اوایل هفته آینده

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از شنبه هفته آینده با نفوذ امواج کم و بیش ناپایدار به منطقه در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و احتمال تگرگ تا یکشنبه پیش بینی می شود.

احتمال رگبار و آبگرفتگی در گیلان از اوایل هفته آینده

به گزارش هشت‌دی، محمد دادرس، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دانست و اظهار کرد: دیلمان با ۲۵ و اسب وونی به ۱۴.۴ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار توده هوای نسبتا پایدار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه دانست و افزود: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری های همرفتی و موقتی و رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از فعالیت سامانه ناپایدار در منطقه خبر داد و تصریح کرد: به تدریج از شنبه هفته آینده با نفوذ امواج کم و بیش ناپایدار به منطقه در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و احتمال تگرگ تا یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

دادرس از احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی و خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه خبر داد و خاطرنشان کرد: از دوشنبه وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه