معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

حفظ هویت ایرانی ـ اسلامی نیازمند یک نه قاطع به جریان‌های ضد انسانیّت است

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه حفظ هویت ایرانی ـ اسلامی نیازمند یک نه قاطع به جریان‌های ضد انسانیّت است، گفت: در جامعه امروز هویت انسانی در گرو اراده دیگران قرار گرفته در حالی که هویت اصیل انسانی توسط دین تعالی، رشد و معنا می‌یابد.

حفظ هویت ایرانی ـ اسلامی نیازمند یک نه قاطع به جریان‌های ضد انسانیّت است

به گزارش هشت‌دی، معصومه ظهیری در آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی زن و هویت ایرانی اسلامی در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اهمیت هویت انسانی، اظهار کرد: هویت برای انسان دارای اصالت است که این شاکله در موقعیت‌های مختلف دچار بحران و سردرگمی خواهد شد لذا دستکاری هویتی در ذائقه‌ها اگر دچار رکود یا زیاده‌طلبی شود امری کاذب است.

وی به نقش جوامع در راستای این تغییر و تحولات در نگرش‌ها اشاره کرد و گفت: این تغییرات اگر از شرایط‌ طبیعی خارج شود، جوامع را دچار بحران خواهد کرد.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، تصریح کرد: خداوند مرد و زن را یکسان آفرید و فقط در واگذاری برخی مسئولیت‌ها به علت برقراری توازن در کانون خانواده تفاوت‌هایی را قائل شد.

ظهیری با بیان اینکه در طول تاریخ این برابری جنسیتی دچار فراز و فرودهایی شده است، ادامه داد: جریان فمینیسم پس از انقلاب‌ صنعتی در جهت برگشت به هویت اصیل انسانی شکل گرفت و اعتراض و اغتشاش در آن زمان به علت محرومیت و‌ محدودیت موجود در جامعه بود که در موج دوم این جریان به دنبال آزادی و حق برابری از قوانین بودند که در موج‌ سوم این جریان دچار انحراف شد تا جایی که در دنیای امروز به انکار جنسیتی روی آوردند این در حالی است که در نظام طبیعی و آفرینش امکان تغییر و تثبیت وجود ندارد و اگر این نظم بهم بریزد جهان هستی دچار اختلال خواهد شد.

وی با اشاره به نقش انسان در جهان آفرینش، بیان کرد: انسانی که می‌توانست رشد کند و تأثیرگذار باشد در قفس زر و زور حبس شد اما ناگفته نماند که انسان در این مسیر سردرگمی هویتی به سوی مقصد در حرکت است اما مقصود حاصل نخواهد شد لذا در مسیر حرکت به مقصد، مقصود انسان است که مورد هدف قرار گرفته است.

هویت اصیل انسانی توسط دین رشد و معنا می‌یابد

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، افزود: هویت ایرانی اسلامی ناظر بر اعتلای انسان با راهبری جامعه ایرانی است که امروز برای نگهداری از این اصالت نیازمند یک نه قاطع به جریان‌های ضد انسانیت هستیم؛ لذا این انسان پاک تزکیه‌شده در این مسیر با هیچ ابزاری مورد تسخیر قرار نمی‌گیرد در جامعه امروز هویت انسانی در گرو اراده دیگران قرار گرفته در حالی که هویت اصیل انسانی توسط دین تعالی، رشد و معنا می‌یابد.

ظهیری با اشاره به نقش بانوان در شکل‌گیری جریان‌ها، اظهار کرد: حفظ اصالت از نقش زنان در راستای انتقال سرآمد است اما در اصل بین مردان و زنان این برابری و تعادل وجود دارد لذا در تمامی حوزه‌های اقتصاد، محیط‌ زیست، پوشاک، معاملات، بانکداری و … نیازمند ارجاع به متون اصیل خودمان هستیم و تاریخ‌نگاری و روایتگری باید بر اساس پیشینه‌ اصیل باشد.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: بخشی از این فاصله بین‌نسلی که متاسفانه به گسست نسلی منجر شده، مربوط به احیای هویت در پیوند نسلی برمی‌گردد؛ آواهای لالایی مادران نشانگر هویت هر منطقه و آداب و رسوم است که توسط مادر به فرزندان منتقل می‌شود لذا نیازمند اهتمام ویژه بر این حوزه هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه