مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان:

اگر جنس زن در عالم وجود نبود انسانیت معنا نمی‌یافت

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با بیان اینکه از دیدگاه اسلام در مشارکت سیاسی و اجتماعی هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، گفت: یک زن می‌تواند مانند کوه استوار بوده و در عین حال با چشمه‌ای جوشان از مهر و عطوفت اطرافیانش را سیراب کند که اگر جنس زن در عالم وجود نبود انسانیت معنا نمی‌یافت.

اگر جنس زن در عالم وجود نبود انسانیت معنا نمی‌یافت

به گزارش هشت دی، حجت‌الاسلام علی محمد عباسی در آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی زن و هویت ایرانی اسلامی در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: این همایش فرصتی برای ارائه استعدادهای زن مسلمان در راستای بهره‌برداری دقیق‌تر است.

وی به حوزه زنان به عنوان گفتمان غالب در جامعه اشاره کرد و گفت: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص می‌دهند و از این جهت حائز اهمیت است لذا افراد جامعه نسبت به این موضوع باید آگاهی داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان تصریح کرد: از دیدگاه اسلام در مشارکت سیاسی و اجتماعی هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و افراد نسبت به کسب ارزش‌ها در جامعه دینی بر اساس ویژگی‌های فطری دارای برابری هستند.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به نقش مؤثر بانوان در جایگاه مادر و همسر، ادامه داد: دشمن با هدف قراردادن جایگاه مادری با نام ظلم به زن وارد عمل شد در حالی که نقش مادر و همسر از سایر جایگاه‌ها مهم‌تر است لذا با حیله‌گری در تضعیف این جایگاه نقشه راه را ترسیم کرده است.

وی به جایگاه استثنایی بانوان که هیچ مردی توانایی رسیدن به آن را ندارد اشاره و خاطرنشان کرد: یک زن می‌تواند مانند کوه استوار بوده و در عین حال با چشمه‌ای جوشان از مهر و عطوفت اطرافیانش را سیراب کند که اگر جنس زن در عالم وجود نبود انسانیت معنا نمی‌یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه