کلام شهید «اصغر شفیعی»:

امروز همه ما در معرض امتحان الهی هستیم

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «اصغر شفیعی» آمده است: ای دلبستگان به دنیا ای کسانی که دنیای زشت را فریفته و از جهاد در راه خدا باز داشته شده‌اید، منتظر باشید تا سرانجام کارتان را ببینید امروز همه ما در معرض امتحان الهی هستیم.

امروز همه ما در معرض امتحان الهی هستیم

به گزارش هشت‌دی، شهید «اصغر شفیعی» در اولین روز از فروردین ماه سال ۱۳۴۱ در یک خانواده روستایی، مذهبی و کشاورز در روستای کیسم‌بالا از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه متولد شد. وی در دوران تحصیل دانش‌آموز ممتاز و درسخوانی بود. دوران ابتدایی را در زادگاهش به پایان برد و برای ادامه تحصیل به شهرستان آستانه‌اشرفیه رفت و دوران راهنمایی و دبیرستان را در این شهر ادامه داد تا اینکه اواخر تحصیل وی همزمان با انقلاب و پیروزی آن شد.

این شهید گرانقدر همچون دیگر انقلابیون به فعالیت‌های انقلابی پرداخت. عضو انجمن اسلامی روستای کیسم شد و در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی روستای کیسم فعالیت داشت. در اوقات فراغت ضمن کمک در کار کشاورزی خانواده، به یاری مردم نیازمند و مستضعف و محروم می‌رفت و در امداد این‌گونه افراد می‌کوشید. وی به ورزش بدنسازی نیز بسیار علاقه داشت، از کودکی نماز می‌خواند و روزه می‌گرفت و نسبت به انجام عبادت‌ هیچ‌گونه کوتاهی را روا نمی‌دانست. در روزهایی که هنوز نسیم دلنواز آمدن حضرت امام (ره) در حال وزیدن بود وی هیچگاه سنگر مسجد و مکتب را ترک نکرد و حضوری مستمر و مرتب در محافل مذهبی داشت که به نصیحت مردم می‌پرداخت.

وی علاقه زیادی به امام خمینی(ره) داشت و با شروع جنگ تحمیلی احساس مسئولیت کرد و علاقه زیادی به جبهه رفتن در خود دید به همین دلیل سال ۱۳۶۰ عضو بسیج شهرستان شد. دوره آموزشی را پشت سر گذاشت و عازم کردستان شد و در گردان عملیاتی جندالله سنندج به فعالیت پرداخت.

https://jalaleshargh.ir/wp-content/uploads/2020/09/IMG-20200921-WA0025-300x169.jpghttps://jalaleshargh.ir/wp-content/uploads/2020/09/IMG-20200921-WA0027-300x169.jpg

 

ترس کومله و دموکرات از فرمانده گیلانی دفاع مقدس

در گردان عملیاتی جندالله سنندج، رشادت، شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی «اصغر شفیعی» در عملیات‌ها موجب زبانزد عام و خاص شدن وی ازجمله هم‌سنگرانش شد. این گردان متشکل از نیروهای زبده چریکی بود که کومله و دمکرات از آن وحشت داشتند. این شهید عزیز بعد از مدت کوتاهی به دلیل لیاقت‌های فراوان به فرماندهی گردان منصوب شد. وی بعد از شهادت هم‌رزمانش احساس تنهایی می‌کرد و آرزوی شهادت از راز و نیازهای شبانه وی بود.

بارها از جانب کومله و دموکرات تهدید شد و برای سر وی جایزه تعیین کردند تا اینکه هفتم دی ماه  ۱۳۶۲ در یک عملیات در عباس‌آباد بانه با ضدانقلاب که از بمباران هوایی صدام پشتیبانی می‌شدند زخمی و توسط کومله دموکرات محاصره و با تیر خلاصی به همراه ۵۵ تن از بهترین نیروهای کردستان به درجه رفیع شهادت نائل گشت و بلاخره دعاها و مناجات شبانه‌اش مستجاب شد.

شهید اصغر شفیعی در ۱۵ دی‌ماه  ۱۳۶۲ پس از تشیع باشکوه پیکر مطهرش در شهرستان آستانه‌اشرفیه، به زادگاهش کیسم در جوار دیگر شهدا به خاک سپرده شد.

https://gilan.navideshahed.com/files/fa/news/1399/7/22/571556_672.jpg

از وصایای این شهید بزرگوار به مادر این بود: اگر به شهادت رسیدم، شوق شهادت در راه خدا داشته‌ام و من این را برگزیدم.

در فرازی از وصیت‌نامه شهید شفیعی آمده است: ای دلبستگان به دنیا ای کسانی که دنیای زشت را فریفته و از جهاد در راه خدا باز داشته شده‌اید، منتظر باشید تا سرانجام کارتان را ببینید امروز همه ما در معرض امتحان الهی هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه