استانداردسازی صنعت چای در گیلان

استاندار گیلان، استانداردسازی صنعت چای را از الزامات مهم این حوزه برشمرد و گفت: باید از عرضه چای سنواتی به بازار مصرف داخلی جلوگیری شده و نسبت به ساماندهی آن در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کرد.

استانداردسازی صنعت چای در گیلان

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره سندیکای کارخانجات چای با اشاره به اینکه صنعت چای در کشور اغلب در گذشته  مشکلاتی داشت و به همین دلیل مکاتباتی با دولت و وزارت جهاد کشاورزی انجام‌ شد تا مشکلات چایکاران ‌مانند پرداخت مطالبات آنان به موقع تامین و پرداخت ‌شود، اظهار کرد: چای یکی از راهبردی‌ترین محصولات کشاورزی در گیلان است ولی در چند سال اخیر چایکاران در دریافت مطالبات خود با مشکلاتی مواجه بودند.

وی با اشاره به پرداخت تمامی مطالبات چایکاران افزود: چایکار وقتی برگ سبز چای خود را برای فرآوری به کارخانجات تحویل می‌دهد انتظار دارد در یک زمان‌بندی مشخصی مطالبات را دریافت کند.

استاندار گیلان، استانداردسازی صنعت چای را یکی از الزامات مهم در صنعت چای برشمرد و تصریح کرد: تعیین تکلیف سرمایه در گردش فعالان حوزه صنعت چای همواره یکی از تاکیدات دولت سیزدهم در سال مهار تورم و رشد تولید بوده است، لذا باید با قوت به استانداردسازی این محصول دقت و توجه شود.

عباسی با بیان اینکه انتظار دارم مدیران سندیکای چای به مشکلات این حوزه توجه جدی‌تری داشته باشند، گفت: سندیکای هیئت مدیره چای باید مشکلات صنعت چای را از هم تفکیک کنند درغیر این‌صورت هیچ مشکلی برطرف نمی‌شود.

این مسئول با انتقاد از فروش چای سنواتی در سال‌های گذشته در کشور بیان کرد: باید از عرضه چای سنواتی به بازار مصرف داخلی جلوگیری شده و نسبت به ساماندهی آن در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کرد.

استاندارگیلان با تاکید بر تجاری‌سازی و صادرات محور بودن چای داخلی خاطرنشان کرد: نگاه دولت مردمی سیزدهم توجه به بخش خصوصی در صنعت چای و حل مشکل چایکاران و پرداخت به‌موقع مطالبات آنان است که در این راستا تلاش‌های لازم انجام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه