استاندار گیلان در مراسم احیا شرکت صنایع پوشش ایران:

نرخ بیکاری گیلان ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در گیلان به میزان ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است، گفت: اکنون با افتتاح فاز اول شرکت صنایع پوشش ایران ۵۰ نیرو به کار بازگشتند و تا چند ماه آینده با افتتاح فاز دوم میزان اشتغال به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

نرخ بیکاری گیلان ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز در مراسم احیا و بازآفرینی اولین مرحله بازتولید شرکت صنایع پوشش ایران اظهار کرد: استان گیلان در گذشته یکی از قطب‌های مهم صنعت نساجی در کشور به شمار می‌رفت. به دلیل سوء مدیریت‌ها در سالیان گذشته این صنعت بزرگ با مشکلات جدی مواجه شد اما دولت انقلابی و مردمی سیزدهم عزم خود را برای احیای واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل شده از جمله کارخانه‌های نساجی گیلان جزم کرده است.

وی با اشاره به احیای ۱۷۲ واحد تولیدی و صنعتی گیلان در سال ۱۴۰۱ و کاهش نرخ بیکاری به میزان ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نقشی مهمی در احیای کارخانه‌های تولیدی به ویژه صنعت نساجی در گیلان داشته است. در بررسی‌های انجام شده مشخص است که بسیاری ازکارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل شده استان دارای مشکلات حقوقی و قضائی بوده و یا به دلیل عدم دریافت به موقع تسهیلات دچار رکود شدند که دولت تلاش می‌کند این نقیصه را برطرف سازد.

استاندار گیلان تصریح کرد: براساس رصد سامانه کشوری، موفق شدیم در گیلان ۱۰۸ درصد از تعهدات ایجاد اشتغال را طی سال گذشته محقق سازیم و یکی از دلایل کاهش میانگین نرخ بیکاری در منطقه انجام همین تعهدات است.

بخشی از ساختمان شرکت صنایع پوشش ایران سال ۱۳۸۳ در جریان بارش برف سنگین شهر رشت فرو ریخت و پیامد آن به علت واگذاری نادرست این واحد تولید و نابودی کارخانه بیش از دو هزار کارگر بیکار شدند. اکنون با افتتاح فاز اول کارخانه ۵۰ نیرو به کار بازگشتند و تا چند ماه آینده با افتتاح فاز دوم میزان اشتغال به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه