واکنش شدید ایران به حمله اسرائیل به سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه حملات بامداد پنجشنبه و جمعه اسرائیل به برخی مراکز در دمشق و حومه آن را به شدت محکوم کرد.

واکنش شدید ایران به حمله اسرائیل به سوریه

به گزارش هشت‌دی؛ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (جمعه) ۱۱ فروردین ماه، حملات بامداد پنجشنبه دهم و بامداد جمعه ۱۱ فروردین ماه رژیم متجاوز صهیونیستی به برخی مراکز در دمشق و حومه آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای دومین بار در بیست‌ و چهار ساعت گذشته به خاک سوریه حمله کرده و مواضعی را در دمشق مورد هدف قرار دادند. در همین خصوص یک منبع رسمی در ارتش سوریه به خبرگزاری سانا گفت: «در ساعت ۰۰:۱۷ دقیقه بامداد امروز، دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، تأسیساتی در حومه دمشق را هدف قرار داد. پدافند هوایی ما موشک‌های متجاوز را رهگیری و تعدادی از آنها را ساقط کرد. این تهاجم خسارات مادی به همراه داشت».

در همین زمینه کنعانی با بیان اینکه با کمال تأسف و تعجب جامعه جهانی مورد انتظار و بازدارنده‌ای نسبت به حملات نظامی متجاوزانه و مستمر رژیم صهیونیستی به سوریه از جمله فرودگاه‌های غیرنظامی و حتی اماکن مسکونی این کشور نداشته، عنوان کرد: همین مسئله باعث تشویق این رژیم در ادامه نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل و تکرار جرم و جنایت در حق شهروندان و نظامیان آن شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه اقدامات تجاوزکارانه را نقض اَشکار و مستمر قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز اقداماتی فرافکنانه به منظور انحراف توجهات از بحران‌ها و شکاف‌های عمیق داخلی این رژیم و همچنین ناخرسندی آن از استحکام داخلی و گشایش‌های اخیر در روابط خارجی سوریه برشمرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه