با معرفی دو عنوان کتاب در رده سنی کودک و بزرگسال؛

پوستر طرح صبحانه با طعم کتاب ویژه فروردین ۱۴۰۲ منتشر شد

پوستر طرح صبحانه با طعم کتاب ویژه فروردین ۱۴۰۲ با معرفی دو عنوان کتاب «خانم! فردا کوچ است» نوشته سکینه سلطان وقارالدوله و کتاب «ترانه‌های نیایش» نوشته مصطفی رحماندوست از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان منتشر شد.

پوستر طرح صبحانه با طعم کتاب ویژه فروردین ۱۴۰۲ منتشر شد

به گزارش هشت‌دی، همزمان با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ و در هشتمین سال اجرا با معرفی دو عنوان کتاب در موضوعات مختلف، طرح صبحانه با طعم کتاب از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان وارد هشتمین سال اجرای خود شد.

در این طرح ابتکاری که از خرداد ماه سال ۱۳۹۴ و با معرفی کتاب «دا» روایت سیده زهرا حسینی از روزهای اشغال خرمشهر تا آزادسازی این شهر آغاز و با ارسال چکیده این منابع بصورت پیامک انبوه برای مسئولین، چهره های فرهنگی، اعضای فعال انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان، ائمه جمعه در صبح روزهای هر شنبه تا کنون در حال اجراست، بیش از ۴۰۹ عنوان کتاب در موضوعات و رده های مختلف سنی معرفی شده است.

همچنین اجرای طرح صبحانه باطعم کتاب از آبان ماه سال گذشته و همزمان با نوزدهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با ارسال پوستر معرفی این آثار همزمان با ارسال پیامک های انبوه با تغییراتی همراه شد که مورد استقبال کارکنان دستگکاه های مختلف اجرایی و نهادهای خدمت رسان شد.

در این طرح متن معرفی کتاب ها در دو رده سنی کودک و بزرگسال همراه با چکیده ای از این منابع بصورت پوستر از طریق سامانه مجازی مکاتبات اداری دولت برای مدیران کل دستگاه های اجرایی استان گیلان ارسال شده و از آنان درخواست شده که تبلیغات این کتاب ها برای مطالعه در اختیار کارکنان این دستگاه ها قرار گیرد.

گفتنی است شماره فروردین ماه سال ۱۴۰۲ طرح صبحانه با طعم کتاب با معرفی دو عنوان کتاب «خانم! فردا کوچ است» نوشته سکینه سلطان وقارالدوله و کتاب «ترانه های نیایش» نوشته مصطفی رحماندوست از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان منتشر شد. که در ادامه به آن می پردازیم؛

معرفی کتاب« خانم! فردا کوچ اس»در گروه سنی بزرگسال
تالیف؛ سکینه سلطان وقارالدوله
نشر؛ اطراف
موضوع؛ سفرنامه

معرفی کتاب؛

از گزارش‌ها و اسنادِ موجود چنین برمی‌آید که اندکی از سفرنامه‌های ایرانی را زنان نوشته‌اند. موضوعی که از تأخیر در سواد آموزی آن‌ها حکایت دارد. وقارالدوله(سکینه‌سلطان) نویسنده این سفرنامه، زنی پیشرو و همسر ناصرالدین شاه بوده و سفرنامه حج خود را ۴ سال بعد از کشته شدن شاه می‌نویسد. زنی قاجاری و شوخ طبع که دستی هم در نوشتن دارد. آن‌چنان که از محتوای سفرنامه به دست می‌آید، وقارالدوله در زمانِ سفر بانویی بسیار جوان بوده، آن‌قدر جوان که زن چهل ساله به نظرش پیرزن باشد. اما با وجود جوانی و خامی عزم سفر می‌کند تا نادیده‌ها را کشف کند.

بخشی از کتاب؛

جای خوبی است. راه، دیشب هم همه صاف بود. مهتاب شب سیزدهم معرکه می‌کرد. حیف؛ کسانی که باید همراه باشند، نیستند که این شب‌های مهتاب را زنده کنند. ان‌شاءالله قسمت همه بشود این سفر را بیایند و به سلامتی این شب‌ها را ببینند… الان حاجی عباس آمده، می‌گوید از کرمانشاهان به آخر خاک عرب و عجم خیلی راه ‌دزد، زوارها را لخت کرده. زیاد وحشت کردم. خدا همه را محافظت فرماید ان‌شاءالله. همانا دزد نزند به خوبی بگذریم.

کتاب؛ «ترانه های نیایش» در گروه سنی کودک/الف و ب
تالیف مصطفی رحماندوست
نشر افق
موضوع؛ شعر کودکانه

معرفی کتاب؛

ترانه‌های نیایش مجموعه ۱۰جلدی از ترانه‌هایی‌ست که در آن شاعر صمیمانه و به زبانی کودکانه با خداوند مهربان سخن می‌گوید. در هر جلد به موضوعات خاصی همچون طبیعت، اشیا و موجودات جهان از دیدگاه کودکان می‌پردازد. تصویرسازی خلاقانه و رنگین کتاب، زیبایی آن را دو چندان کرده است.

بخشی از کتاب:

مادرِ بهار
شُکر خدا، زمستونم
مادر برف و بارونم
سرده هوام
بچه هارو می لرزونم
زمین رو سیراب میکنم
رودها رو پر آب می کنم
اگه نباشم بهاری نیست
میوه و کشتزاری نیست
شکر خدا که مادرِ بهارم
چه کار خوبی دارم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه