حجت‌الاسلام مدنی در مهدیه رشت:

انسان در عصر ظهور به استغنای معنوی و مادی می‌رسد

استاد حوزه با بیان اینکه غم و اندوه در میان شیعیان عصر ظهور جایگاهی ندارد، گفت: در عصر ظهور انسان به استغنای معنوی و مادی می‌رسد که از برکات این دوران خواهد بود.

انسان در عصر ظهور به استغنای معنوی و مادی می‌رسد

به گزارش هشت‌دی، حجت‌الاسلام مدنی در مراسم احیای شب نیمه‌شعبان در مهدیه رشت، اظهار کرد: پس از شب‌های قدر، هیچ شبی به پای شب نیمه‌شعبان نمی‌رسد لذا اعمال بسیاری در این شب به آن سفارش شده که افضل اعمال آن، زیارت امام حسین(ع) است که خداوند از فضلش، ثواب یک حج‌ و یک عمره مقبوله برای بندگانش ثبت می‌کند.

وی به اهمیت جایگاه توجه به این اعمال اشاره کرد و گفت: سعادت انسان در گرو توجه به این اعمال است؛ لذا از خداوند، توان و عافیت طلب کنیم تا بتوانیم در بستر عافیت، به این اعمال توجه کنیم که عامل سکوی پرش انسان از عالم خاک به افلاک است.

این استاد حوزه تصریح کرد: رشد و ارتقاء با سستی و اهمال‌کاری غیرممکن است لذا باید حرکت و جوششی در انسان به سوی اهداف باشد.

حجت‌الاسلام مدنی با اشاره به جایگاه شب زنده‌داری در این شب بیان کرد: شب زنده‌داری سخت است اما اگر برای اهل الله باشد از شیرین‌ترین لحظات است لذا انسان باید به اندازه وُسع، این حس و حال را در خودش ایجاد کند تا این توفیق برایش حاصل شود در نیمه‌شب در پیشگاه خداوند به مناجات بپردازد.

وی ادامه داد: در شب ولادت سلطان معرفت و سلطان زمان، حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به بهانه توسل و تمسک به آن ذات قدسی جشن می‌گیریم و شب زنده‌داری می‌کنیم تا بستری برای تقرب به ذات مقدس احدیت باشد.

این استاد حوزه به رهاوردهای ظهور اشاره کرد و گفت: دعای‌ «اللهم ادخل علی اهل القبور السرور» منسوب به دعای فرج است که کمتر از این بُعد به آن توجه شده است که به معنای فرستادن شادی به اهل قبور است، این اتفاق در هنگام ظهور رخ خواهد داد لذا زمان ظهور آن‌چنان روزگار زیبایی خواهد بود که غم و اندوه در میان شیعیان عصر ظهور جایگاهی ندارد و با ظهور آن حضرت دوران سخت و تنگی‌معیشت برای شیعیان به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام مدنی با اشاره به تجلی دعای‌ «اللهم اغن کل فقیر» در دوران ظهور اظهار کرد:
غنی‌شدن تمامی فقرا، به دست بشر محقق نخواهد شد بلکه در دوران ظهور اتفاق می‌افتد لذا کسانی که از پرداخت خمس و زکات سرباز می‌زنند و در راه خدا انفاق نمی‌کنند در آن روز به اعمال خود واقف هستند و چه بسا فقیری را پیدا نمی‌کنند تا به آن کمک کنند.

وی تصریح کد: در عصر ظهور انسان به استغنای معنوی و مادی می‌رسد که از برکات این دوران خواهد بود.

این استاد حوزه با بیان اینکه آبادانی پس از تغییرات جغرافیایی از آثار دوران ظهور خواهد بود گفت: قبل از ظهور آن حضرت، جنگ‌ها و خرابی‌هایی به عمل می‌آید که باید اصلاح شود لذا تحت حاکمیت ایشان، آبادانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیماری‌هایی که عامل تهدید بشر محسوب می‌شوند به برکت وجود دولت کریمه، دوا می‌گردد و خداوند هر ناتوانی را اصلاح و قوت او را برمی‌گرداند.

ضرورت نقش‌آفرینی در عصر ظهور

حجت‌الاسلام مدنی به دیگر ابعاد آثار عصر ظهور اشاره کرد و گفت: در دوران ظهور، آسمان برکاتش را نازل، زمین گنج‌هایش را ظاهر و آن حضرت بر شرق و غرب عالم حکومت خواهد کرد لذا خوشا به حال کسی که شاهد آن زمان باشد و کلام ایشان را درک کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی در عصر ظهور خاطرنشان کرد: اگر در نظام انقلاب‌اسلامی که شعبه‌ای از حکومت منجی است، کسی موفق به نقش‌آفرینی شود قطعاً در آن‌دوران نیز مؤثر خواهد بود تا در راستای اجرای دستورالعمل‌هایی که در آن دوران وجود دارد گام بردارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه