اعضای بدن شهروند گیلانی به بیماران نیازمند اهدا شد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اهدای اعضای یک جوان مرگ مغزی در استان به ۳ بیمار نیازمند به پیوند، زندگی دوباره بخشید.

اعضای بدن شهروند گیلانی به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش هشت‌دی سیامک ریماز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سی و هفتمین اهدای عضو طی امسال در استان امروز شنبه در بیمارستان رازی رشت انجام شد، اظهار کرد: این عمل پیوند مربوط به اهدای اعضای علی شوش جوان ۳۴ ساله اهل خرمشهر ساکن شهرستان رودسر بود.

وی با بیان اینکه این بیمار به علت مرگ مغزی دچار خونریزی آنوریسم مغزی شده بود، افزود: با اهتمام متولیان فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت و با رضایت خانواده کلیه‌های این جوان به ۲ بیمار نیازمند پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: کبد این بیمار دچار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیماری دیگر به شیراز منتقل شد.

ریماز با اشاره به اقدام ارزشمند اهدای عضو بیماران دچار مرگ مغزی و قدردانی از خانواده‌های اهداکنندگان خاطر نشان کرد: این امر خیرخواهانه، ارزشمند و قابل تقدیر است و توسعه و ترویج آن منجر به نجات جان بسیاری از بیماران نیازمند عضو می شود و باید در این حوزه فرهنگ سازی گسترده تری انجام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه