رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان خبر داد:

واگذاری ۱۲.۵ میلیون مترمربع از زمین‌های پهلوی جهت خانه‌دار شدن مردم و فعالیت‌های عام‌المنفعه

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان در مراسم واگذاری یکصد و سی‌وپنج هزارمین سند از املاک غصب‌شده توسط خاندان پهلوی به مردم، جزئیات واگذاری ۱۲.۵ میلیون مترمربع از زمین‌های غصب‌شده توسط پهلوی برای خانه‌دار شدن مردم و فعالیت‌های عام‌المنفعه را تشریح کرد.

واگذاری ۱۲.۵ میلیون مترمربع از زمین‌های پهلوی جهت خانه‌دار شدن مردم و فعالیت‌های عام‌المنفعه

به گزارش هشت‌دی، محمد پیرعلی امروز در مراسم اهدای یکصد و سی‌وپنج هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم  که در شهرستان رشت برگزار شد، با تشریح جزئیاتی از واگذاری املاک رایگان بنیاد مستضعفان در ۳ سطح مختلف، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در اهدای رایگان املاک در اختیارش در چند سطح فعالیت داشته؛ نخست، واگذاری ۱۰۰۰ هکتار از املاک بنیاد به دولت برای اجرای طرح مسکن ملی و خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف که در صورت نیاز دولت، بنیاد املاک بیشتری را به این طرح اختصاص خواهد داد.

وی با بیان اینکه این بنیاد بخشی از املاک در اختیارش را به صورت رایگان در اختیار فعالیت‌های عام‌المنفعه قرار می‌دهد، افزود: یکی دیگر از سطوح واگذاری رایگان املاک بنیاد مستضعفان، اهداء املاک خود برای فعالیت‌های عام‌المنفعه است که واگذاری بیش از ۸۰۰ مدرسه با ارزش ۴۰۰۰ میلیارد تومان با ۲.۵ میلیون مترمربع مساحت یکی از این موارد است.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با اشاره به اهدای یکصد و سی‌وپنج هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم در مراسم امروز تصریح کرد: اهدای املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به صاحبان اصلی آنها، سومین سطح از واگذاری های رایگان املاک بنیاد مستضعفان است که با اقدامات انجام شده در سال جاری، ۲۲ هزار سند از این دست املاک به مردم اهدا شد.

پیرعلی با بیان اینکه فرآیند طولانی برای افراز این املاک و اسناد طی می‌شود، خاطرنشان کرد: ارزش حدودی این ۲۲ هزار سند، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که در ۲۱ استان و در کاربری های مختلف به مردم اهدا شده است. تا پایان سال ۱۴۰۲، جشن اتمام واگذاری اسناد املاک مصادره شده توسط خاندان پهلوی به صاحبان اصلی آنها برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه