رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان:

رویداد فرهنگی و آموزشی «مثل چراغ» بستری برای تربیت نیروی توانمند انقلابی است

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان گفت: رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» بستری برای تربیت نیروی توانمند انسانی انقلابی است تا به روشنگری و تبیین بپردازد.

رویداد فرهنگی و آموزشی «مثل چراغ»  بستری برای تربیت نیروی توانمند انقلابی است

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام رضا حاجتی امروز در مراسم رونمایی از رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» در مسجد امام جعفر صادق (ع) رشت با بیان این‌که این طرح از مکان مقدسی به نام مسجد آغاز می‌شود اظهار کرد: مساجد نقش محوری در اجرای طرح “مثل چراغ” دارند.

وی تبیین را فرمان جهادی دانست که توسط مقام معظم رهبری صادر شده است و افزود: باید به تبیین کلان روایت انقلاب اسلامی در برابر تمدن غرب که به دنبال حذف دین است، بپردازیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با تأکید بر گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیازمند تبیین اهداف انقلاب هستیم، گفت: روایت‌ کردن در عصر روایت‌ها امری بسیار مهم است و باید پیشقدم در این موضوع باشیم به‌مانند حضرت زینب (س) که با وجود تمام سختی‌ها اولین روایت از حادثه عاشورا را داشته و اجازه تحریف وقایع کربلا را نداد.

حاجتی افزود: باید روایتگر وقایع انقلاب باشیم، رسانه مهم‌ترین ابزار در جهاد تبیین است که منجر به انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر می‌شود.

وی با اشاره باهویت فرهنگی هنری کانون‌های مساجد گفت: کانون‌های مساجد به دنبال جذب جوانان به مسجد به‌واسطه ابزار هنر است تا هنرمند انقلابی پرورش دهد.

حاجتی تربیت نیروی انسانی را از لازمه‌های جامعه امروز برشمرد و تصریح کرد: طرح مثل چراغ بستری برای تربیت نیروی توانمند انسانی است تا به روشنگری و تبیین بپردازد.

وی بر حمایت از تولیدات انقلابی و جهت‌دهی به تولیدات هنری مطابق با اهداف انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: آموزش‌های این طرح موضوع‌محور بوده تا با طی یک رویکرد و مسیر به تولیدات هنری انقلابی بپردازد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلانبا بیان اینکه رویکرد تمدنی اصلی مهم در تربیت نیروی انسانی است اظهار کرد: قرآن، مهدویت، سبک زندگی اسلامی، الگوی سوم زن، هویت اسلامی و غیره از موضوعات این رویداد فرهنگی هنری است.

حاجتی اضافه کرد: این طرح در کل استان برگزار شده و آموزش‌ها در ۱۵ محور در مساجد شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رویداد “مثل چراغ”در سه بخش برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: باید ارتباط مستمر با این نیروها داشته و در تعامل با ارگان‌های مختلف از این نیروها بهره برد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان ادامه داد: آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلم برداری، طراحی گرافیک، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه، مجری گری و فن بیان، موشن گرافی، دوره تخصصی فتوشاپ و تدوین، تولید محتوا با تلفن همراه از موضوعات محورهای رویداد مثل چراغ است.

وی با بیان اینکه آموزش دوره خبرنگاری برای عموم علاقه‌مندان به فضای خبر، خبرنگاری و نگارش با حداقل سنی ۱۶ سال، آزاد است، افزود: در بخش آموزش تولید محتوا با تلفن همراه، هنرجویان با یادگیری سرفصل‌های عمومی و تخصصی کاربرد نرم افزارهای گرافیکی تلفن همراه را پشت سر می‌گذارند و به فرایند ساخت و تولید محتواهای رسانه‌ای می‌پردازند.

حاجتی ادامه داد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://meslecheragh.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه