استاندار گیلان: بازسازی ساختار فرهنگی، نیازمند حرکت انقلابی است

استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: باید ضعف فرهنگی موجود را با پاسخگویی مسئولان، تقویت و با پیوند حلقه‌های هویت‌ساز و بهره‌گیری از نخبگان فرهنگی و بر اساس منویات رهبری و راهبردهای اساسی دولت سیزدهم و نیز مدیریت استانی، با تغییر ساختار فرهنگی را اجرایی کنیم.

استاندار گیلان: بازسازی ساختار فرهنگی، نیازمند حرکت انقلابی است

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، به تلاش فراوان دشمنان علیه ایران اسلامی و سرمایه گذاری معاندان برای تخریب فرهنگی کشور در قالب جنگ نرم اشاره و اظهار کرد: رویکرد اصلی جنگ نرم فروپاشی پیوندهای هم‌گرایانه ملت، بی کفایت نشاندن مسئولان، بزرگنمایی مشکلات و در نهایت انحصارطلبی دشمنان است.

وی روشنگری و تبیین کارکردهای نظام و دولت را الزامی در مسیر مدیریت جنگ در جبهه فرهنگ دانست و افزود: منویات رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای سیاستگذاران و برنامه سازان عرصه فرهنگ است.

اسدالله عباسی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دهه ۷۰ مبنی بر موضوعات مهمی همچون شبیخون فرهنگی و مهندسی فرهنگی اشاره و بیان کرد: متاسفانه اقدام اثربخشی در جریان مدیریت تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در زمان خود صورت نگرفت و این روزنه هر روز عمیق تر تا اینکه امروز به دستاویز و ابزاری برای دشمنان مبدل شد.

این مسئول به اعتبارات تخصیص یافته به مقوله فرهنگ طی سالهای پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: علیرغم صرف اعتبارات قابل توجه، متاسفانه به نتایج مطلوبی در حوزه فرهنگ به ویژه اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی  دست نیافتیم که این مساله به سبب اقدامات جزیره ای، بی توجهی به نیاز روز و آینده نگری و نیز عدم مدیریت منابع بوده است.

وی بهره گیری از همه ظرفیت ها در مسیر اعتلای فرهنگی تاکید کرد و گفت: بازسازی ساختار فرهنگی، نیازمند حرکت انقلابی است.

عباسی بر لزوم پیوند هرچه مستحکم تر حوزه و دانشگاه در مسیر اعتلای فرهنگی و نیز روشنگری ائمه جمعه و مبلغان مذهبی در روستاها و شهرها نسبت به اقدامات نظام و دولت تاکید و بیان کرد: نباید راه را برای رسوخ دشمن به افکار و عواطف مردم بازگذاشت.

وی پرهیز از موازی کاری مسئولان و پاسخگویی آنان در برابر مطالبات به حق مردم بعنوان ولی نعمتان این کشور را ضروری خواند و گفت: باید ضعف فرهنگی موجود را با پاسخگویی مسئولان، تقویت و با پیوند حلقه های هویت ساز و بهره گیری از نخبگان فرهنگی و بر اساس منویات رهبری و راهبردهای اساسی دولت سیزدهم و نیز مدیریت استانی، با تغییر ساختار فرهنگی را اجرایی کنیم.

استاندار گیلان امر به معروف و نهی از منکر توام با مهربانی و روی خوش را امری مقبول در آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: این فریضه مهم باید در مسیر اصلاح جامعه صورت گیرد و همگان در اجرای آن نگاهی متعادل و مشارکت جو داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه