سرپرست شهرداری رشت مطرح کرد:

تدارک ویژه برنامه برای شکوفایی برند شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در رشت

سرپرست شهرداری رشت گفت: ثبت یک برند به تنهایی کافی نخواهد بود و حفظ برند شهر خلاق، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری آن و انجام اقدامات ملموس در این بخش مواردی است که در شهرداری دنبال می‌شود.

تدارک ویژه برنامه برای شکوفایی برند شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در رشت

به گزارش ۸دی،یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت گفت: به مناسبت ۲۰ آذر ماه مصادف با هفتمین سال ثبت شهر رشت در سازمان بین‌المللی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه شبکه شهر‌های خلاق یونسکو، ۷ حوزه خلاق را پوشش می‌دهد، افزود: این حوزه‌ها شامل صنایع دستی، هنر‌های بومی، هنر‌های رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی است که شهر رشت هم جزء دارندگان یکی از این عناوین محسوب می‌شود.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: ثبت یک برند به تنهایی کافی نخواهد بود و حفظ برند شهر خلاق، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری آن و انجام اقدامات ملموس در این بخش مواردی است که در شهرداری دنبال می‌شود.

یزدانی با اشاره به ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده این روز گفت: کارگاه غذا‌های فراموش شده، آموزش غذا‌های گیلانی (کارگاه مادر و کودک)، کارگاه گردشگری شهر خلاق و پیشینه شواهد خوراک در گیلان بر اساس مطالعات باستان شناسی از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

وی افزود: در انتهای برگزاری این دوره‌های آموزشی ویژه شهر خلاق خوراک شناسی، به شرکت‌کنندگان گواهی نامه مهارت آموزی ویژه فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: پرورش استعداد‌های بومی و محلی، برگزاری انواع دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها برای حفظ فرهنگ خوراک شناسی شهر رشت، بازاریابی و تبلیغات، ایجاد زیرساخت‌ها و تلاش برای شناساندن و معرفی این شهر در سطح بین المللی از دیگر اقداماتی است که شهرداری رشت برای شکوفایی برند شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در اولویت قرار داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه