تاسیس سفارتخانه اولین کشور مسلمان شیعه در تل آویو 

“یائیر لاپید” نخست وزیر رژیم صهیونیستی از افتتاح سفارتخانه‌ی اولین کشور مسلمان شیعه در اسرائیل استقبال کرده است و این اقدام را بیانگر عمق روابط بین جمهوری آذربایجان و اسرائیل می‌داند.

تاسیس سفارتخانه اولین کشور مسلمان شیعه در تل آویو 

به گزارش ۸دی، در پی گسترش عادی سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی باهدف به رسمیت شناختن و مقبولیت این رژیم اشغالگر به عنوان یک کشور، “یائیر لاپید” نخست وزیر رژیم صهیونیستی از “افتتاح سفارتخانه ی اولین کشور مسلمان شیعه در اسرائیل” استقبال کرده است و این اقدام را بیانگر عمق روابط بین جمهوری آذربایجان و اسرائیل می‌داند.

اسرائیل تایمز تصمیمات اخیر آذربایجان و تعمیق روابطش با رژیم را متاثر از افزایش تنش میان این کشور با کشورهای همسایه اش در منطقه دانسته، همچنین اختلاف در روابط ایران و باکو را نیز در این امر موثر تلقی کرده است.

الپید در بیانیه ای اعالم کرد: تصمیم تاریخی باکو برای افتتاح سفارتخانه، عمق روابط دو طرف را نشان می دهد. این اقدام ثمره تالشهای اسرائیل برای ایجاد پل دیپلماتیک مستحکم با جهان اسلام است.

وی همچنین آذربایجان را شریک مهم رژیم صهیونیستی معرفی کرده و این کشور را از بزرگترین مکان های استقرار یهودیان در کشورهای مسلمان برشمرده است.

روابط جمهوری آذربایجان با رژیم تروریست صهیونیستی سه دهه قدمت دارد و شامل ابعاد مختلفی از جمله فرهنگی علمی گردشگری می‌باشد.

پیش از این نیز، رژیم صهیونیستی در تلاش برای عادی سازی روابط خود با کشورهای منطقه، از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای هم مرز با فلسطین اشغالی بوده و در این راستا توافق نامه هایی از جمله توافقی سه جانبه با اردن و امارات را اجرا کرده است.

تاکید رژیم صهیونیستی از افتتاح سفارتخانه آذربایجان در تل آویو علاوه بر جنبه عادی‌سازی روابط، بر ایجاد و استحکام روابط با کشوری مسلمان و خصوصا شیعه است؛ چرا که شیعیان منطقه از مهم ترین دشمنان این رژیم به شمار می روند.

آذربایجان درحالی روابطش با رژیم را تحکیم می‌کند که نظاره گر سرانجام روابط عربستان سعودی با این رژیم اشغالگر است و از ناتوانی رژیم صهیونیستی در حمایت از شرکا و متحدانش و از عدم توانایی دخالت رژیم در امور منطقه آگاه است.

 

ترجمه از “مطهره لطفی”

دبیر خواهر هسته های بین الملل بسیج دانشجویی استان گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه