افتتاحیه نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان

این همایش با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان و برگزاری پنل‌های تخصصی با موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری گردشگری آغاز به کار کرده و تا ۲۶ آبانماه میزبان کلیه بازدیدکنندگان و فعالان گردشگری می‌باشد.

افتتاحیه نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان

به گزارش ۸دی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: هر شهر دارای فرصت‌هایی سرمایه‌گذارای ناشناخته‌ای برای فعالان این عرصه است و این نمایشگاه فرصت بی‌نظیری برای معرفی و تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه استان در حوزه گردشگری می‌باشد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر بخواهیم کشور را از لحاظ ثروت ملی به بی‌نیازی برسانیم باید سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی و تولید ثروت در معرض انتخاب همه آحاد فعال کشور قرار گیرد، افزود: همه باید بتوانند در این زمینه فعالیت کرده و دولت و قانون از آن حمایت کند و مردم هم باید در جریان جزئیات کار قرار بگیرند و بدانند که در کجا می‌توانند فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری را انجام دهند. این استان از مقاصد مهم گردشگری کشور است و افزایش ۵۰ درصدی صدور موافقت اصولی صادر شده در نیمه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال نشان دهنده مواجهه گیلان با حجم بالای سرمایه‌گذاری است.

ولی جهانی با بیان اینکه تاکنون سرمایه‌گذارانی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان نیز به استان وارد شده‌اند، عنوان کرد: گیلان کوچک با ظرفیت‌های ساحل و جنگل دارای فرصت های غنیمتی برای سرمایه‌گذاری است لذا همایش و نمایشگاه فرصت‌های شغلی فرصتی انسجام یافته برای ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی تلقی می‌شود. همایش یادشده برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری‌های هدفمند است و برهمین اساس بناست طبق نیاز هر شهرستان مجوز سرمایه‌گذاری صادر شود در این راستا با مدیران ارشد استان از جمله ۵۲ شهرداری، فرمانداران و بخشداران گیلان جلسات متعددی برگزار و ۵۰ فرصت سرمایه گذاری در بخش طبیعی و تاریخی از شهرداری‌های استان احصاء شده است. در بحث بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر بروز ایده‌های نو تاکید شده است.

سید محمد اسحاقی نیز در آئین گشایش نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان با بیان اینکه نگاه از چاه‌های نفت برگیریم و با صنعت گردشگری امیدآفرین باشیم، گفت: امسال یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان صرفا در حوزه گردشگری در قالب تبصره ۱۸ به گیلان اختصاص یافته است، این رقم به اندازه تمام اعتباری است که سال گذشته داشته‌ایم و امسال آن را فقط برای گیلان دیده‌اند که اگر ۵۰ درصدش هم اختصاص پیدا کند بسیار است.

وی در ادامه اضافه کرد: اینکه فکر کنیم برای روستا و شهرستان ما، استان تدبیر می‌کند عملا چنین چیزی ممکن نیست؛ شما خود باید تلاش کنید و ظرفیت های شهرستان های‌تان را احصا کنید و از ظرفیتی که استاندار از اختیارات خویش به فرمانداران محول کرده است نهایت بهره را برای توسعه منطقه ببرید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه هنوز ظرفیت‌ها و مواهب استان احصا نشده است، عنوان کرد: امروز با استفاده از ظرفیت این نمایشگاه  قصد داریم این مواهب را به سرمایه داران و سرمایه گذاران معرفی کنیم. گردشگری پیوست‌هایی چون اقتصادی، مذهبی و تاریخی دارد و از ابتدای سفر، تفریح آغاز می‌شود و بزرگترین و متنوع ترین صنعت بعد از خودروسازی، ساختمان و غذایی صنعت گردشگری است که ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را در جهان به خود اختصاص داده است.

این مسئول با تاکید بر امید آفرینی از طریق صنعت گردشگری گفت: با داشتن این همه مواهب و جاذبه‌های گردشگری، جغرافیای گیلان را بر ملا کنیم و آنچه شایسته فرزندان این سرزمین است در قالب فرصت‌های سرمایه گذاری احصاء و به سرمایه گذاران معرفی کنیم. تا زمانی که سرمایه‌گذاران را وارد عرصه ‌و جغرافیای منطقه خود نکنیم، خلق ثروت نکنیم، از مواهب الهی جغرافیای خود استفاده نکنیم، نمی توانیم به توسعه اقتصادی برسیم؛ رابطه مثبت و معنادار رشد اقتصادی و توسعه مالی با اقتصاد و صنعت گردشگری را باید بر ملا کنیم و به اثبات برسانیم.

تجارت و درمان ۲ مبحث مورد اهتمام در گردشگری گیلان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان در این همایش با بیان اینکه تفریح از سبد خانوار رخت بر بسته است، با اشاره به آماری رسمی گفت: استان هایی مثل گیلان، مازندران، تهران، اصفهان و فارس در خصوص اقامت غیرشبانه جزو استان های اول هستند و بیشترین سفر بدون اقامت شبانه را به خود اختصاص داده اند.

علیرضا نوروزی بهمبری با اشاره به اینکه بیشترین رقم از آمار ارائه شده مربوط به سفر تجاری و درمانی بوده است و کمترین رقم مربوط به تفریح که این موضوع باید مورد اهتمام باشد، تصریح کرد: نگاهی که برای ما مغفول مانده، آن ست که فکر می کنیم آنکه وارد گیلان می شود برای طبیعت و اقلیم است حال آنکه اینطور نیست؛ لذا باید نگاهمان را تغییر دهیم و بر اساس عرضه و تقاضا اگر قرار است فرصت های سرمایه گذاری تعرف کنیم تجارت و درمان را در موضوع سرمایه گذاری مورد اهتمام قرار دهیم.

نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در گیلان در قالب ۶۰ غرفه  از ساعت ۱۰ تا  ۱۹ هر روز میزبان علاقه‌مندان به مبحث سرمایه گذاری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه