صدور موافقت‌نامه اصولی احداث ۱۹ طرح گردشگری در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد ۱۹ طرح گردشگری در استان خبر داد.

صدور موافقت‌نامه اصولی احداث ۱۹ طرح گردشگری در گیلان

به گزارش ۸دی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: نشست کمیته فنی بررسی و ارزیابی طرح های متقاضی سرمایه گذاری، به منظور ایجاد تاسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان در دفتر معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این نشست که با حضور اعضا برگزار شد با بررسی ۳۹ طرح متقاضی، صدور موافقت نامه اصولی برای ۱۹ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت. این طرح ها شامل ۱ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۱ مهمانپذیر، ۸ اقامتگاه بومگردی، ۲ سفره خانه سنتی و ۵ مجتمع گردشگری می باشد.

ولی جهانی بیان کرد: پیش بینی اولیه میزان سرمایه گذاری برای اجرای طرح های مذکور بالغ بر ۶۵۴۰ میلیارد ریال بوده که با بهره برداری از این طرح ها مجموعا برای ۲۸۰ نفر نیز اشتغال‌زایی خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از درخواست های مذکور، ۱۵ پرونده مربوط به تغییر کاربری اراضی گردشگری به مسکونی بوده که به دلیل حفظ سرانه کاربری گردشگری و جلوگیری از تفکیک و افراز اینگونه عرصه ها که عملا کوچک شدن قطعات، امکان اجرای ضوابط تاسیسات گردشگری را با مشکل مواجه خواهد نمود، در کمیته یادشده مخالفت گردید، ۵ پرونده نیز به دلیل نقص مدارک مقرر شد پس از رفع نواقص جهت تصمیم گیری در کمیته فنی آتی، طرح موضوع گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه