استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی:

وحدت راه نفوذ را بر دشمنان می بندد/ انقلاب اسلامی با گذر از پیچ های حساس تاریخی به درختی تناور تبدیل شده

حجت الاسلام پورعیسی استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه وحدت راه نفوذ را بر دشمنان می بندد، گفت: جامعه اسلامی، جامعه توحیدی است که گرچه در سطح پراکندگی دارند ولی در مسیر پیشرفت به وحدت می رسند لذا وحدت اساس هر جامعه ای است و در تمامی جوامع مختلف دنیا، اختلافات موجب از هم گسیختگی و تجزیه می شود.

وحدت راه نفوذ را بر دشمنان می بندد/ انقلاب اسلامی با گذر از پیچ های حساس تاریخی به درختی تناور تبدیل شده

حجت الاسلام پورعیسی استاد دانشگاه گیلان در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش نخبگان و خواص دنیای اسلام در تحقق امر وحدت، اظهار کرد: جامعه از دو قشر نخبگان، خواص و مردم تشکیل شده است و دارای ستون وحدت و همبستگی است که نشان دهنده آزادی عمل و اندیشه های گوناگون بر اساس یک محور و یک معیار در راستای آرامش و سلامت جامعه است.

وی به دو رکن اساسی جامعه، سلامت و امنیت اشاره کرد و گفت: وحدت زیر مجموعه امنیت است که در صورت عدم وحدت، امنیت دستخوش تغییرات و از هم گسیختگی خواهد شد لذاوحدت عامل استحکام جامعه است که هرگونه راه نفوذ را بر دشمنان می بندد، وحدت عامل استقلال جامعه و انسجام و یکپارچگی از نظر جفرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و … است.

این استاد دانشگاه با اشاره به “اختلاف” به عنوان یکی از عوامل فروپاشی جامعه بیان کرد: در قرآن کریم به آیه «واعتصموا بحبل الله» علاوه بر جنبه اثباتی وحدت بر اینکه جامعه دینی بر محور توحید و حرکت در مسیر خداوند اشاره می شود؛ جامعه اسلامی، جامعه توحیدی است که گرچه در سطح پراکندگی دارند ولی در مسیر پیشرفت به وحدت می رسند لذا وحدت اساس هر جامعه ای است و در تمامی جوامع مختلف دنیا، اختلافات موجب از هم گسیختگی و تجزیه می شود.

حجت الاسلام پورعیسی با بیان اینکه مردم در مسیر زندگی خود از خواص پیروی می کنند و تابع سردمداران خودشان هستند و جامعه با نقش این افراد در موقعیت های مختلف شکل می گیرد، گفت: نخبگان جامعه، دلاوران این عرصه هستند که در صورت سستی هر چقدر که کشور مجهز باشد با شکست مواجه می شود لذا خواص باید به مرحله بصیرت برسند که این بصیرت همانند چراغ راه برای مردم باشند.

وی با استناد به بخشی از فرمایشات رهبر انقلاب با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروع است، تصریح کرد: عملکرد این رژیم نابهنجار و غیر انسانی است و این خون آشام به هیچ قشری رحم نمی کند، همچنین در قالب توسعه سرزمینی و زیست محیطی مخالف زندگی بشر و به فکر عالم گیری جهان است. تجاوز، کشتار و تهدید از خصوصیات این رژیم است و دشمن درجه یک مسلمانان محسوب می شود.

پور عیسی با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم در دشمنی با او در خط مقدم باشیم، خاطرنشان کرد: هیچکس حق مطرح کردن مشروعیت این رژیم غاصب را ندارد در غیر این صورت باید در دین و دیانت و بصیرت این افراد تردید کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت در بطن دین وجود دارد و دین اسلام بدون این عناصر قابل تعریف نیست، بیان کرد: جوهره دین مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار است و مسلمانان را در جهت عدم غلبه استکبار بر امت اسلامی به یک ید واحد دعوت می کند. انقلاب اسلامی نشات گرفته از انقلاب جنبش پیامبر اسلام (ص) است و تمامی ائمه ایستادگی کردند که انقلاب اسلامی ریشه در همین فرهنگ دارد.

وی امامت، ولایت، ایستادگی و مقاومت را ماهیت اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: روزی که انقلاب پیروز شد نهالی بود که هر لحظه امکان نابودی آن وجود داشت که استکبار جهانی به دنبال از بین بردن آن بود اما با ایستادگی مردم و رهبری امامین انقلاب و با گذشتن از پیچ های حساس تاریخ این نهال امروز به درخت تناوری تبدیل شده است.

این استاد دانشگاه خطاب به دشمنان اسلام، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی از دل قرآن و حقانیت خدای متعال برخواسته، هروقت توانستید ذات الهی را انکار کنید می توانید این نظام را از بین ببرید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه