آغاز به‌کار نخستین آزمایشگاه ژنتیک در گیلان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان از آغاز به‌کار نخستین آزمایشگاه پزشکی ژنتیک و مولکولی در این استان خبر داد.

آغاز به‌کار نخستین آزمایشگاه ژنتیک در گیلان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، انوش برزیگر با اشاره به راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ژنتیک و مولکولی گیلان اظهار کرد: این آزمایشگاه توسط بخش‌خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ۳ میلیارد تومان توسط بخش‌خصوصی برای آزمایشگاه ژنتیک هزینه شده است، افزود: در نخستین آزمایشگاه ژنتیک و مولکولی گیلان خدماتی مانند تشخیص بیماری‌های مولکولی و تالاسمی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با اشاره اینکه در آزمایشگاه مذکور مشاوره‌های ژنتیک و نمونه‌گیری جنین انجام می‌شود، تصریح کرد: با آغاز به‌کار این آزمایشگاه ژنتیکی بیماران گیلانی می‌توانند بدون مراجعه به تهران آزمایش‌های خود را در گیلان انجام دهند.

وی ارائه خدمات به‌روز پزشکی را یکی از نیازهای مهم گیلان عنوان کرد و این استان را در اجرای طرح تحول سلامت پیشتاز خواند.

برزیگر تجمیع بیمه‌ها را از خواسته‌های جامعه پزشکی دانست و یادآور شد: رابطه مالی بیمار با گروه‌های پزشکی باید قطع شود و از سرگردانی رهایی پیدا کنند.

وی افتتاح ۶ بیمارستان گیلان تا پایان سال ۹۴ را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و متذکر شد: این بیمارستان‌ها در رشت، آستارا، رضوانشهر، تالش، لنگرود و لاهیجان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بقیه بیمارستان‌های گیلان تا سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسند، خاطرنشان کرد: بیمارستان در دست احداث رشت دارای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با تصریح بر اینکه گیلان دارای ۹ هزار فارغ‌التحصیل رشته پزشکی جویای کار است، گفت: امسال برای جذب پرستار مشکلی نداریم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه