فعال رسانه‌ای گیلان در گفت و گو با ۸دی:

خواص روزه سکوت را نسبت به اغتشاشگران بشکنند/ با یک جریان بزرگ تحریف بین المللی بر علیه ایران مواجه هستیم

فعال رسانه‌ای گیلان با اشاره به سکوت برخی خواص و مسئولان در برابر اغتشاشات اخیر گفت: در حالی که ضد انقلاب و برخی اصلاح طلبان در راستای افزایش اغتشاشگری در کشور فعالیت کردند برخی خواص حزب اللهی و مسئولان ترجیح دادند در این غائله سکوت کنند!

خواص روزه سکوت را نسبت به اغتشاشگران بشکنند/ با یک جریان بزرگ تحریف بین المللی بر علیه ایران مواجه هستیم

محمدرضا عوض نیا، فعال رسانه‌ای استان گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی درباره ماجرای فوت مهسا امینی اظهار داشت: در همان لحظات اولیه که خبر فوت مشکوک مهسا امینی منتشر شد مشاهده شد که یک شبکه ی گسترده رسانه‌ای در خارج و داخل پای کار آمدند و یک آمادگی از پیش فراهم شده و مدیریت شده را به نمایش گذاشتند و در کوتاه ترین زمان ممکن و در حجم بسیار بالا، موجی از اخبار و تحلیل های جهت دار، توهین و تخریب و شایعه را بر سر این ملت و افکار عمومی آوار کردند و قدرت تشخیص حق و باطل و اساسا قدرت تفکر را از خیلیها گرفتند.

وی افزود: از اولین ساعت حادثه، حملات از ناحیه خودی و ضد انقلاب به صورت همزمان بود و‌ قشر خاکستری هم نظاره گر این دو گروه بود. در همان روزها واقعا از برخی نیروهای حزب الهی و هیئتی‌ها گله وجود داشت که نیروی انتظامی را مقصر واقعه معرفی می کردند و گشت ارشاد و ضرورت حجاب قانونی را تخطئه و قانون را براحتی و بدون منطق زیر سوال می بردند در این شرایط، سیبل حملات در چند روز اول به سمت گشت ارشاد بوده و حرمت نیروی انتظامی شکسته شد، سپس با فراخوان های خشن کف خیابانی عملا این کل ماهیت وجودی نیروی انتظامی و پلیس و یگان ویژه و در مراحل بالاتر بسیج و نظام و اسلام و قرآن بود بود که مورد حملات وقیحانه قرار گرفتند وقتی از هر طرف به یک نیرو حمله می‌شود طبیعتا باعث تضعیف و شکسته شدن حرمت این نیرو خواهد شد که مصادیقش را به عینه شاهد بودیم.

تحلیل های غلط عامل حملات به نیروهای امنیتی و انتظامی

این فعال رسانه‌ای، عامل حملات به نیروهای امنیتی و انتظامی را تحلیل‌های غلط عنوان و تاکید کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، این افراد باید نتیجه تحلیل های غلط و موضع‌گیری هایشان علیه نیروی انتظامی را جبران و خطای خودشان را تصحیح کنند و این دستور اکید رهبری معظم انقلاب بوده. موضع‌گیری ‌های غلط بعضی نیروهای خودی باعث جری تر شدن دشمن شده که منجر به شکسته شدن حرمت این نهاد گردید

عوض نیا ادامه داد: حضرت آقا نسبت به درگذشت این خانم ابراز تأسف بسیار کردند اما نسبت به موضع گیری های احساسی و بدون تحقیق و قبل از روشن شدن نتیجه بررسی‌ها نیز انتقاد بسیار داشتند.

وی با اشاره به سکوت برخی نیروهای خودی برای عدم ریزش دنبال کنندگان و موضع گیری غلط بعضی دیگر گفت: برخی نیز حتی مواضعی همسو با مواضع دشمن داشتند و آب به آسیاب دشمن ریختند و در این بین نیروی انتظامی و بسیج بسیار مظلوم بودند. بسیج در سیل های سال‌های اخیر‌ و در ایام کرونا برای مردم سنگ تمام گذاشته بود اما در این ماجرا توسط فضای مجازی با انتشار اخبار دروغ و کذب مورد نفرت قرار گرفته شد.

عوض نیا، ملت ایران را مظلوم بعدی اغتشاشات اخیر دانست و اظهار کرد: بلافاصله پس از سخنان امروز رهبر معظم انقلاب، این سخنرانی توسط بی بی سی تحریف شد و‌ واژه ملت را از یکی از جملات ایشان حذف کرد.‌ ما با یک جریان بزرگ تحریف بین المللی بر علیه ایران مواجه هستیم و این جریان اجازه شنیدن حقیقت را به مردم نمی دهد. این یک جنگ و نبرد عادی نیست. مردم مسایل اقتصادی دارند اما این مسایل باید در مسیر خودش حل شود اما با آن همه افتضاحات و مفاسد دولت گذشته و با زیرساخت‌هایی که در دولت گذشته در کشور آسیب دید و امیدهایی که به یاس تبدیل کردند کسی انتظار نداشت در این دولت گشایش‌های اتفاق بیافتد. هر چه زمان گذشت دیدند که تحریم‌ها در حال از بین رفتن است و دشمن در حال عقب نشینی است و وضعیت کرونا بهبود پیدا کرده و اموال بلوکه شده در حال آزادسازی است و مسایل مهمی که برای حل آن‌ها در دولت بهانه گیری می شد یک به یک در حال مرتفع شدن است، مشکلات فرهنگیان، مشکلات نقدینگی، مسکن و …‌ در حال پیگیری هستند. اگر فرصت کوتاهی به این دولت داده شود بسیاری از مشکلاتی که به بهانه‌های واهی سال‌های سال حل نشده ‌اند حل خواهند شد و این امیدی است که ملت به این دولت دارد.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد دشمنان و فتنه گران داخلی و عناصر لیبرال دولت گذشته مردم را از این دولت و نظام ناامید کنند چون اگر امیدها زیادتر شود در آینده ی سیاسی کشور جایی برای لیبرالها باقی نخواهد ماند و آنها برای همیشه به زباله دان تاریخ انداخته خواهند شد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به صراحت اغتشاشات را به اسراییل و آمریکا و مواجب بگیران داخلی آنها نسبت دادند گفت: متاسفانه برخی از ساده اندیشان و خوش‌باوران این موضوع را باور نمی‌کنند اما رهبر معظم انقلاب به صراحت این امور را به دشمن نسبت دادند. دشمن با تمام عناصر مادی، فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای و هنری خود پای کار آمده‌ و هر آنچه در چنته داشته رو کرده متأسفانه از داخل کشور نیز به آن‌ها پالس آمادگی و همراهی توسط خائنین ارسال شده بود.

این فعال رسانه بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، در کجای دنیا سراغ داریم که به معترضین از سوی آمریکا اینترنت و امکانات داده شود. چرا این موضوعات به ایران اختصاص دارد؟ ایشان می فرمایند باز هم نمی خواهید دست دشمن را ببینید و بفهمید که دست دشمن در این ماجرا عیان است؟ این ها نیاز به تبیین دارد اما متأسفانه به لحاظ داشتن رسانه‌های پرقدرت ضعیف هستیم.

عوض نیا با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات و پیام رسانهای بومی در سالهای گذشته مورد حمایت قرار نگرفتند و حتی با آن‌ها مقابله هم شد و متاسفانه زیست مجازی مردم را به سمت توییتر، اینستاگرام و تلگرام برده و به آنها گره زدند با همین تلگرام که به عنوان مرکز آشوب در سه فتنه ی دوران حسن روحانی نقش اساسی داشت در فتنه ی اخیر هم آتش بیار معرکه بوده، متأسفانه فضای مجازی ما بدون مدیریت و ساماندهی رها شده و مرکز آشوب است اما برای فضای مجازی باید فکری اساسی کرد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود ۹ میلیون شغل در فضای مجازی وجود دارد و مجازی را هم مساوی با اینستاگرام معرفی می کنند یک مغلطه ی بزرگ است، اگر همه بسترهای مجازی مثل دی جی کالا، اسنپ و … را هم در نظر بگیریم به چنین عددی نمی رسیم. علاوه بر این اینستاگرام عامل بسیاری از مشکلات فرهنگی و تغییر سبک زندگی و عامل بزرگ معصومیت های از دست رفته در کشور است اما این آسیب‌ها به فرهنگ و خانواده‌ها و حتی اقتصاد جدی گرفته نمی‌شود.

هیچ آدم عاقلی نیروهای امنیتی کشور خود را تضعیف نمی کند

این فعال حوزه رسانه با بیان اینکه تضعیف نیروهای مسلح و مقابل یکدیگر قرار دادن آن‌ها با ساخت کلیپ و تولید مصاحبه و عکس و توسط برخی ها طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب خطا و بازی در زمین دشمن است تاکید کرد: هیچ آدم عاقلی نیروهای امنیتی کشور خود را تضعیف نمی کند و هر کسی باعث تضعیف نیروهای نظامی و انتظامی شود در زمین دشمن بازی کرده است. در جریان اغتشاشات هم نیروهای نظامی و. امنیتی عقلانیت و تدبیر به خرج دادند و در برابر افرادی که رحمی نداشته و حتی از زنان و کودکان بعنوان سپر انسانی استفاده می کردند یا اغتشاشات را در مراکز پرازدحام شکل می دادند بخوبی توانستند با کمترین هزینه و آسیب کنترل کنند که اگر در کشور‌های دیگر این اتفاق می‌افتاد قطعا اتفاقات بسیار بدتری رخ می داد. اما با این وجود با تقیطع بعضی فیلم های واقعی و‌کذب یا قدیمی، علیه این نیروهای حافظ امنیت مردم فضاسازی شده و موج سنگینی به راه افتاد.

عوض نیا درباره محاکمه افراد تحریک کننده مردم نیز گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، مجازات عوامل اصلی آشوب‌ها باید متفاوت با افرادی باشد که تحت تاثیر احساسات عمل کرده‌اند.‌ قوه قضائیه نباید همه را به یک چوب براند چرا که بسیاری از نوجوانان و جوانان با تنبیه ملایم اصلاح می‌شوند اما عوامل اصلی باید محاکمه شوند چرا که به تک تک مردم ظلم کرده اند و ممکن است کار اینها منتهی به تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران شود. متأسفانه بسیاری از کسب و کارها هم در شرایط آشوب‌ها آسیب بسیاری دیدند.

اغتشاشگران اگر قدرت بگیرند به صغیر و کبیر رحم نخواهند کرد

وی افزود: در آشوب‌های اخیر، تجزیه طلب ها، منافقین و کوموله و گروه‌های معاند که کینه جمهوری اسلامی را به دل داشتند نقش اصلی را ایفا کردند.‌ اینها در طول تاریخ جمهوری اسلامی از این نظام ضربه خورده اند و کینه عمیقی از تک تک مردم کشور دارند و نمونه برخورد این کینه را در برخورد آن ها با مهناز افشار در آلمان دیدیم. اینها اگر قدرت بگیرند به مردم رحم‌ نمی‌کنند و انتقام سال‌ها حضور مردم در انتخابات ها را از تک تک مردم می‌گیرند و حتی شناسنامه ها را چک می کنند و اینطور نیست کارمندان بعد از قدرت گرفتن آن‌ها مجددا به کار خود ادامه دهند. اینها به صغیر و کبیر رحم نخواهند کرد. اینها به اقوام و نوامیس ایرانی رحم نمی کنند و چیزی از ایران کنونی هم باقی نخواهند گذاشت. آن‌ها می‌خواهند تجربه سوریه را در اینجا به وجود بیاورند.

عوض نیا با بیان اینکه پیش قراول مطالبه گری مشکلات معیشتی و اقتصادی و مدیریتی مردم همین جریانات دانشجویی بسیج است گفت: جوانان حزب اللهی بدون جوزدگی بسیاری از مسایل را پیگیری می‌کنند. اینها تاکنون کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌اند ولی اینها سانسور و بایکوت می‌شوند و‌ وقتی مردم هم اخبار را کانالیزه از بی بی سی و ایران اینترنشنال پیگیری می‌کنند بسیاری از اخبار درست به آن‌ها نمی رسد و اخبار مدیریت شده و کانالیزه شده را دریافت خواهند کرد و به کسانی که در دوران کرونا خدمات زیادی دادند توسط عده‌ای اینطور تاخته می‌شود. این فضای تحریف رسانه‌ای باید شکسته شود. متأسفانه در دولت گذشته همه نوع بستر لازم در اختیار ابزار رسانه‌ای دشمن قرار گرفت و کسب و کار مردم هم به همین بسترها گره زده شد و همین ابزار اکنون نقطه آسیب رسانی به کشور شده است.

این فعال رسانه ای ادامه داد: طبق آمار موجود، از ابتدای فتنه اخیر، ۲۵ هزار کانال تلگرامی با بیش از ۲۰۰ هزار مطلب تولیدی و بازدید بالای یک میلیارد، نقش پر رنگی در فتنه داشته اند. در این فتنه این دروغ هم مشخص شد که می گفتند قابلیت فیلتر کامل تلگرام وجود ندارد و دیدیم که از ۴ بعد از ظهر، فیلتر شکن ها مسدود می شدند. البته این کار هم خطاست چرا که بعد از این ساعت هم این فضای شایعه پراکن فعال می‌شود و مردم هم بسیاری از این دروغ‌ها را قبول کرده‌اند. در چنین فضای غیرعقلانی نمی توان انتظار عقلانیت داشت.

این فعال رسانه‌ای استان گیلان درباره موضع گیری خواص نیز اظهار داشت: سکوت در این شرایط معنا ندارد و اگر بسترهای فتنه عمیق تر می شد معلوم نبود چه اتفاقی بیافتد. یکی از مشکلات، عدم موضع گیری خواص پیر و جوان مسئول و غیر مسئول است. اینها جوانان خوبی هستند اما به هر دلیل ممکن بیشتر اینها اعتقادی به موضع گیری ندارند. آیا اینها بعدا می خواهند مانند توابین عمل کنند. اکنون باید هر یک از اینها موضع گیری داشته باشند اما بسیاری حتی یک خط هم در این موضوع چیزی ننوشته‌اند اما در طرف مقابل، جریان ضد انقلاب و جریان اصلاحات از همان لحظات اولیه حادثه، ساعت به ساعت و روز به روز در حال انتشار راست و دروغ هستند و موضع گیری کردند و به هیچ وجه سکوت نکردند و خسته هم نشدند و کار جهادی در راه شیطان انجام دادند اما خیلی ها که از آن ها انتظار داشتیم حتی یک موضع گیری صریح هم نداشته‌اند که امیدواریم در این مسیر خود تجدید نظر کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه