رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در بخش خورگام

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال در بخش خورگام خبر داد.

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در بخش خورگام

به گزارش ۸دی،سرهنگ عیسی روشن‌قلب فرمانده انتظامی شهرستان رودبار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی با اشاره به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در بخش خورگام، افزود: پیگیری موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند، گفت: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده ‌است.

این مقام انتظامی از معرفی متهم ۳۸ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

سرهنگ روشن‌قلب خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی در پایان با تاکید بر مبارزه جدی پلیس با متخلفان اقتصادی، زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی را دارند، افزود: برخورد با متخلفان به طور مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه