"عمران علیزاده" در نشست تبیینی حوادث اخیر:

دشمن از ماجرای “مهسا امینی” برای رسیدن به امیال خود استفاده می‌کند/ تفاوت اغتشاشات سال های اخیر با فتنه ۸۸

“عمران علیزاده” کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تفاوت اغتشاشات این روزها و اغتشاشات سال‌های اخیر، گفت: اغتشاشات سال ۷۸ و ۸۸ کاملا سیاسی است و یک جناح سیاسی به بهانه انتخابات پشت این جریانات است و اغتشاشات دهه ۹۰ ریشه کاملا اقتصادی دارد اما وقوع اغتشاشات اخیر نه سیاسی است و نه اقتصادی و به عقیده بنده عده ای صرف ایجاد بی نظمی در جامعه برای فروپاشی نظام سیاسی و تجزیه ایران اقدام کرده اند.

دشمن از ماجرای “مهسا امینی” برای رسیدن به امیال خود استفاده می‌کند/ تفاوت اغتشاشات سال های اخیر با فتنه ۸۸

به گزارش خبرنگار هشت دی، عمران علیزاده پیش از ظهر شنبه در نشست تبیینی رسانه ای تحلیل حوادث اخیر در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی برای کشور و تمدن نوین اسلامی فرصت سازی کرده است اظهار کرد: دشمنان شکل گیری تمدن اسلامی، که دنیا را به صورت تک قطبی یعنی تسلط قدرت غرب می خواهند، تهدیداتی را متوجه جمهوری اسلامی می کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه تهدیداتی که امروز متوجه جمهوری اسلامی شده گاهی به صورت اغتشاشات خیابانی ظهور می کند افزود: سال ۸۸ انتخابات بسیار بزرگی در انتخابات برگزار شد که وجهه مردم سالاری را در دنیا نشان می داد اما در مقابل تهدیدی طراحی می شود که این مسئله را خدشه دار کند و به تعبیر رهبری کشور را تا لبه پرتگاه برد.

وی با بیان اینکه دشمن از اثرگذاری پیاده روی اربعین اطلاع کامل داشت لذا تهدیدات خود را اجرایی کرد تا این فرصت را از جمهوری اسلامی بگیرد بیان کرد: این تهدیدات در مقابل فرصت هایی است که جمهوری اسلامی ایجاد می کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تفاوت اغتشاشات این روزها و اغتشاشات سال‌های اخیر عنوان کرد: اغتشاشات سال ۷۸ و ۸۸ کاملا سیاسی است و یک جناح سیاسی به بهانه انتخابات پشت این جریانات است و اغتشاشات دهه ۹۰ ریشه کاملا اقتصادی دارد اما وقوع اغتشاشات اخیر نه سیاسی است و نه اقتصادی و به عقیده بنده عده ای صرف ایجاد بی نظمی در جامعه برای فروپاشی نظام سیاسی و تجزیه ایران اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه دشمن از حربه مهسا امینی که از نظر قومیتی مذهبی و جنسیتی با کلیت جامعه تفاوت هایی دارد برای کشاندن جامعه به سمت امیال خود استفاده می کند عنوان کرد: باید به جامعه نشان دهیم این افراد می‌خواهند به امیال خود برسند و باید پس از اغتشاشات با افراد ساکت یا همراه با این اغتشاشات تعیین تکلیف کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جنبش محیط زیستی، جنبش زنان و جنبش پس از انتخابات، جنبش های ژئوپولتیک انتقادی هستند که قدرت همبستگی بالایی را بین افراد ایجاد می کنند افزود: نظم جامعه روزهای آتی بر می گردد اما این خطر از سوی این سه دسته برای پیشبرد اهداف و تغییر نظام سیاسی باقی است و مدیریت کلان نظام برای این موضوعات باید همواره آمادگی کامل داشته باشد.

علیزاده با بیان اینکه در داخل کشور ۲۷ ارگان داریم که باید با همپوشانی هم قانون حجاب اسلامی را در جامعه پیاده کنند اما در سال‌های گذشته اکثر این دستگاه ها برای اجرایی کردن این قانون پا پس کشیدند ادامه داد: یکی از این دستگاه ها دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه تنها یک تا دو مجموعه برای اجرای قانون حجاب پافشاری کردند که باعث ایجاد این وضعیت شده است ادامه داد: قانون حجاب اسلامی باید اجرایی شود اما برای عملی شدن هم افزایی تمام ارگان ها نیاز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
یک‌ عده به اصطلاح تحلیل گر مجیز گوی را آورده اید که هیچ درک و فهمی از مسایل اجتماعی و نقش توده های مختلف در آن ندارند.... همین‌ شماها نبودید که سلام فرمانده را حلوا حلوا می کردید و گمان می کردید با داغ کردن های احساسی به فتح قله اخلاق و‌ توحید رسیده اید..... بفرمایید هنوز چند ماهی از آن شوی حکومتی نمی گذرد نتیجه چه شد؟کمی عاقلانه بیاندیشید و عالمانه عمل کنید..... حداقل برای ایران، به حرمت خون شهیدان حرف حق را بزنید.... واقعیت های این‌ نسل آکنده از شبهات را درک کنید فاصله عجیب طبقاتی را از بین ببرید.اوضاع معیشت مردم را سامان بدهید.فرصت های ارتقای اجتماعی و شغلی را براساس نظام شایسته سالاری ایجاد کنید.نه اینکه هر کس هم‌نظر من‌بود او خوب است مابقی همه ضد انقلاب.نه اینکه هر کسی بیشتر زایید او انقلابی تر است و.... باب گفتگوها را در مساجد باز کنید.پای درد دل های این‌بچه ها بنشینید.اینها فرزندان این آب و خاکتد.پلیس اشتباه کرده بیاید عذر خواهی کند.....مردم دوگانگی حرف ها و عمل های حاکمان را می بینند و قضاوت می کند.... در بین‌این تحلیل گران بخشی از صحبت های جناب منعم به واقعیت نزدیک‌تر بود... مابقی اب دوغ خیار....
در حاشیه