تهیه طرح تدوین شناسنامه‌ گونه‌های گیاهی جنگل‌های هیرکانی گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از تهیه طرح شناسنامه‌دارکردن گونه‌های گیاهی جنگل‌های هیرکانی گیلان به مناسبت سومین سالگرد ثبت این میراث طبیعی ارزشمند در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.

تهیه طرح تدوین شناسنامه‌ گونه‌های گیاهی جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش ۸دی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان امروز با اعلام این موضوع اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد ثبت جهانی سه سایت از جنگل‌های هیرکانی استان گیلان در فهرست میراث جهانی یونسکو، تابلوی شناسایی ۲۰ گونه گیاهی به منظور جانمایی و نصب در محل سایت‌موزه میراث روستایی گیلان تهیه شد.

وی با اشاره به اهمیت معرفی جایگاه میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی گیلان گفت: طرح تدوین شناسنامه گونه‌های گیاهی جنگل‌های هیرکانی گامی مهم و تأثیرگذار در افزایش سطح اطلاعات عمومی و آشنایی عموم جامعه با گونه‌های گیاهی موجود در این جنگل‌ها به شمار می‌رود.

ولی جهانی تصریح کرد: در گام نخست این طرح اسامی فارسی، محلی، علمی و انگلیسی ۲۰ گونه گیاهی موجود در مناطق جلگه‌ای شمال کشور به شکل شناسنامه گردآوری و در محل موزه میراث روستایی استان گیلان جانمایی شده و در مسیرهای عبوری بازدیدکنندگان در معرض نمایش قرار داده خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در فازهای بعدی این طرح، تهیه شناسنامه دیگرگونه‌های گیاهی جنگل‌های هیرکانی در دستورکار قرار خواهد گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه