ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه رفع می‌شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه رفع می‌شود.

ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه رفع می‌شود

به گزارش ۸دی،روح الله نجابت در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون امور داخلی و شوراها به خبرنگاران گفت: شورای نگهبان به طور معمول مصوبات را از منظر شکلی و محتوایی بررسی نموده و ایراداتی به برخی مصوبات نمایندگان در مجلس دارد. مجلس هم پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان  برای رفع این موارد اقدام می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها افزود: مصوبه مجلس علاوه بر شفافیت آرای نمایندگان و سایر نهادها و دستگاه‌ها، قراردادهای مربوط به معاملات بزرگ، مبالغ تعرفه‌ها و هزینه‌های ارائه خدمات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری در قالب مشارکت و شرایط استفاده از این فرصت‌ها و … را شفاف نموده و زمینه‌ای فراهم می‌نماید تا اطلاعات آن به سرعت در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون امور داخلی و صحن مجلس آماده است تا برای داشتن قانونی جامع درباره شفافیت ایرادها و ابهاماتی که شورای نگهبان مطرح کرده است را در اسرع وقت بررسی و آن را به سرعت اصلاح نماید تا قانون شفافیت در آینده نزدیک عملیاتی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه