هجوم مهمانان ناخوانده مراکشی به زمین‌های کشاورزی گیلان + فیلم

در حالی که بیش از ۲۴ هزار هکتار از مراتع و زمین‌های کشاورزی گیلان، میزبان ملخ‌های مراکشی است، کارشناسان یکی از دلایل افزایش جمعیت این ملخ‌های مراکشی را گرمای بی سابقه هوا در زمستان و آغاز بهار و در واقع وقوع خشکسالی می‌دانند.

هجوم مهمانان ناخوانده مراکشی به زمین‌های کشاورزی گیلان + فیلم

به گزارش ۸دی، مهمانانِ ناخوانده، موذی و پر اشتهای مراکشی که هر چه در سر راه شان هست را درو می‌کنند و می‌خورند، از ۲۵ روز پیش به مراتع و زمین های کشاورزی و باغ های زیتون هجوم بردند.

براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان، جمعیت ملخ‌های مراکشی از حدود ۸ سال پیش رفته رفته در گیلان زیاد شد و در ۳ سال اخیر بیشتر از قبل تکثیر شدند و امسال آنقدر جمعیت شان زیاد شده که دیگر حکم مهمان ندارند و خودشان یک پا صاحبخانه اند.

کارشناسان یکی از دلایل افزایش جمعیت این ملخ‌های مراکشی را گرمای بی سابقه هوا در زمستان و آغاز بهار و در واقع وقوع خشکسالی می‌دانند؛ موضوعی که سبب شده شفیره‌های بیشتری از این حشرات، جان سالم به در ببرند و به حشره تبدیل شوند.

آنطور که مسئولان سازمان جهاد کشاورزی می‌گویند؛ این حشرات موذیِ سریع، تاکنون بخش‌هایی از مراتع، زمین‌های کشاورزی و باغ‌های ۳ استان قزوین، زنجان و گیلان را در نوردیده اند و حالا ۲۴ هزار و ۸۳۲ هکتار از مراتع و زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، رودسر، املش و آستارا در گیلان میزبانِ این مهمانان ناخوانده مراکشی اند.

ملخ‌هایی که کارشناسان کشاورزی می‌گویند: هنوز بالغ نشده اند و، چون غذای کمتری مصرف می‌کنند، فعلا علف‌های مراتع و کف باغ‌ها، مزارع یونجه و برخی محصولات از جمله پیاز را می‌خورند، اما اگر تا ۱۵ روز دیگر مهار نشوند، سراغ همه جور محصولی خواهند رفت، از محصولات زراعی گرفته تا درختان مثمر و غیر مثمر.

این تصاویر گویای وضعیت اَسفناک هجوم ملخ‌های مراکشی به زمین‌ها و باغ‌های لوشان در شهرستان رودبار گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه