آغاز صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور راه اندازی و وارد فاز اجرایی شد.

آغاز صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور

به گزارش ۸دی،هاشم کارگر افزود: حسب تاکیدات ریاست محترم جمهور در خصوص تسهیل خدمت رسانی و تکریم هموطنان مقیم خارج از کشور عملیات صدور کارت هوشمند ملی در برخی از کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران راه اندازی و وارد فاز اجرایی شده است.

وی ادامه داد : در راستای سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت خدمتگزار سیزدهم و با پیگیری های وزرای کشور و امور خارجه، عملیات صدور کارت هوشمند ملی با ثبت نام و اخذ مشخصات متقاضیان در کنسولگری های فرانکفورت، کوالالامپور و وین با صدور نمونه های اولیه بر اساس تقاضاهای دریافت شده وارد فاز اجرایی شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: عملیات تجهیز و توسعه زیرساخت های لازم برای فرآیند ثبت نام و صدور این سند هویتی ملی، پس از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با همکاران وزارت امور خارجه و طراحی و اجرای مراحل مختلف پایلوت، به مرحله اجرا رسیده است.

کارگر تصریح کرد: صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در سایر کنسولگری های جمهوری اسلامی نیز به تدریج، پس از اعلام وزارت امور خارجه و ایجاد هماهنگی های لازم اجرایی خواهد شد.

برای همه ایرانیان واجد شرایط کارت هوشمند ملی صادر می شود و این افراد در داخل کشورمی توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند و ایرانیان خارج از کشور هم می توانند برای صدور کارت هوشمند ملی به کنسولگری های محل زندگی خود مراجعه کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه