انفصال از خدمت و محرومیت اجتماعی در انتظار مقامات متخلف کشور

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقامات مسئول باید طی یکماه پس از تصدی و همچنین اتمام مسئولیت دارایی‌های خود، فرزندان و همسر خود را در سامانه ثبت کنند و در صورت کتمان یا ثبت ناقص به مجازات انفصال از خدمت تا ۶ ماه و یا محرومیت اجتماعی درجه ۶ محکوم می‌شوند.

انفصال از خدمت و محرومیت اجتماعی در انتظار مقامات متخلف کشور

به گزارش ۸دی، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم در تشریح دستور کار امروز ( دوشنبه، ۱۵ فروردین ماه ) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از جمع بندی مصوبات کمیسیون در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور و نهایی شدن این لایحه برای ارائه به صحن علنی مجلس خبر داد.

وی با اشاره به جمع بندی مصوبات کمیسیون در مورد طرح استفساریه ماده ( ۶ )  قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، افزود: در نشست های گذشته کمیسیون کلیات این طرح تصویب و در نشست امروز مصوبات کمیسیون جمع بندی و بررسی آن به پایان رسید.

سیدکاظم دلخوش اباتری از ادامه بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: تبصره یک ماده ۲ این طرح بررسی و تصویب شد که بر اساس آن مقامات مسئول باید طی یک ماه پس از تصدی مسئولیت و اتمام مسئولیت دارایی های خود، فرزندان تحت تکلف و همسر خود را در سامانه ثبت دارایی های مقامات ثبت کنند و در صورت کتمان یا ثبت ناقص اطلاعات به مجازات انفصال از خدمت تا ۶ ماه و یا محرومیت اجتماعی درجه ۶ محکوم می شوند و همچنین معادل حقوق و مزایایی که از زمان تخلف تا زمان وقوع جرم دریافت کردند باید جزای نقدی پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از حضور مسئولانی از وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد. 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه