استاندار گیلان در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد؛

ضرورت استانداردسازی سرعت‌گیرها و ایمن‌سازی نقاط خطرآفرین در جاده های گیلان

استاندار گیلان با انتقاد از وجود سرعت‌گیرهای فراوان در جاده های استان، گفت: شمار بالای سرعت‌گیرها در جاده های ارتباطی شهری و روستایی استان، موجب نارضایتی مردم شده و ساماندهی آنها، مطالبه بحق عموم جامعه است و استانداردسازی در این زمینه ضرورت دارد.

ضرورت استانداردسازی سرعت‌گیرها و ایمن‌سازی نقاط خطرآفرین در جاده های گیلان

به گزارش ۸دی،اسدالله عباسی ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: استاندارد سازی سرعت گیرها در جاده های سراسر استان و کاهش تعداد آنها با بکارگیری طرح ها و ایده های جایگزین و هوشمند سازی تقاطع ها و نقاط نیازمند کاهنده سرعت در یک زمان بندی مشخص، از مطالبات مردم و مسئولان امر در گیلان از حوزه راهداری کشور است.

وی با تاکید بر پیگیری جدی و رفع نقاط پرحادثه و خطرآفرین گیلان ادامه داد: متاسفانه به دلیل نبود روشنایی کافی، عدم خط کشی ها و علائم راهنمایی و رانندگی شاهد تصادفات متعدد در گیلان هستیم که در این باره اقدام عملیاتی عاجل ضروری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه  با اهتمام ویژه دولت سیزدهم در تامین اعتبارات استانی، تسریع در پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان مورد تاکید است، گفت:  اولویت بخشی به آسفالت راه روستایی با کیفیت لازم در نقاط مختلف استان، افزایش میزان ماندگاری آسفالت با استفاده از مصالح مرغوب و نیز روکش آسفالت جاده ها به علت آسیب وارده به محورها به واسطه بارش باران و جغرافیای گیلان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این دیدار گفت: استان گیلان به واسطه وجود بنادر آستارا و انزلی و نیز منطقه آزاد انزلی، میزبانی مسافران و همسایگی با کشورآذربایجان  از استان های مهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای است که در جذب اعتبارات، در شمار ۱۰ استان برتر کشور در این حوزه است.

داریوش امانی به شناسایی و وجود ۹۷  نقطه پرحادثه در گیلان  اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری اصلاح ۱۷ نقطه پر حادثه در استان در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد که باید انجام آن تا پایان سال صورت گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات اولیه  ایمن سازی همه نقاط حادثه خیز همزمان در دستور کار است، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۰ نقطه دیگر از نقاط پرحادثه گیلان ایمن سازی می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه