استاندار گیلان: مسئولان در برابر مطالبه‌گری مردم پاسخگو باشند

استاندار گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه همه مسئولان باید در برابر مطالبه‌گری مردم پاسخگو باشند و در برابر انتقادات جامعه، اصلاح گری را دنبال کنند، گفت: نباید میان مردم و مسئولان فاصله باشد، بلکه باید هم افزایی و تعامل در جامعه حکم فرما باشد.

استاندار گیلان: مسئولان در برابر مطالبه‌گری مردم پاسخگو باشند

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان پیش‌از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگی اظهار کرد: فرهنگ مایه‌ اصلی هویت ملت هاست.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی در کنار مفاهیمی همچون توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به شکل گسترده قابل بررسی و بحث است، افزود: فرهنگ ایرانی برگرفته از هویت اسلامی و انقلابی بوده و هنجارهای آن بر اساس تعالیم دینی و آموزه های مذهبی مدنظر می باشد.

اسدالله عباسی به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و دغدغه معظم له در همه ادوار در حیطه توسعه فرهنگی  اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی به پشتوانه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بسیاری از ناملایمات و هجمه های دشمنان را پشت سر گذاشته اما دشمنان دست از کار برنداشته‌اند و خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی و سلول اصلی جامعه را هدف قرار داده اند. امروز دشمن با تولید محتوای مخرب، سعی در متلاشی کردن بنیان خانواده و همچنین کاهش جمعیت دارد، زیرا جامعه سالم و پویا متشکل از نهاد خانواده و نیز جمعیت جوان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده از تاکیدات رهبر انقلاب است، تصریح کرد: راهکارهای تحکیم بنیان خانواده و کاهش ناهنجاری هایی همچون طلاق از جمله موضوعات مهمی‌ست که باید بصورت شکلی و محتوایی به آن پرداخت.

وی موضوعاتی همچون تامین مسکن، امر به معروف و نهی از منکر، صله رحم و نشاط اجتماعی را از چالش های امروز جامعه خواند و گفت: شیوع کرونا طی دو سال اخیر، صله رحم و بازدید از بزرگان خانواده ها که خود موجب نشاط می شود را تحت تاثیر قرار داده، از این‌رو لازم است نهادهای مسئول در حوزه فرهنگ به ویژه حوزه و دانشگاه با تعاملات و هم افزایی، راهکاری برون رفت از این معضل را ارائه دهند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مقوله سبک زندگی، صداقت، درستکاری و امانت داری را از جمله مولفه‌هایی خواند که باید در همه بخش های جامعه اعم از سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نهادینه شود و انضباط اجتماعی و فراهم کردن زمینه برای امر به معروف را از جمله الزاماتی عنوان کرد که باید تمامی نهادها و دستگاه ها در جهت توسعه آن تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: عقب نشینی فرهنگی موجب پیش روی دشمن برای جریان سازی مخرب در حوزه فرهنگ می‌شود به همین سبب لازم است صاحبان اندیشه و کرسی های گفت و گو، به تبیین فرهنگ و اعتلای مرزهای فرهنگی اقدام کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سخنرانی ها باید برنامه های راهبردی دنبال شود، کرسی های آزاداندیشی را امری مطلوب در جهت بیان مطالبات به‌حق اقشار مختلف به ویژه نسل جوان دانست و افزود: همه مسئولان باید در برابر مطالبه‌گری مردم پاسخگو باشند و در برابر انتقادات جامعه، اصلاح گری را دنبال کنند. نباید میان مردم و مسئولان فاصله باشد، بلکه باید هم افزایی و تعامل در جامعه حکم فرما باشد.

وی انتقال فرهنگ از ایران اسلامی به دیگر جوامع، تقویت جبهه فرهنگی و نیز اشاعه اندیشه ها و معرفی اسطوره های ملی و انقلابی به ویژه سردار سلیمانی را امری مهم خواند و گفت: باید مهندسی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با هدف تربیت و تامین نیروهای متعهد و متخصص انقلابی صورت گیرد.

این مقام مسئول توجه به صنایع و دستاوردهای فرهنگی را امری ضروری دانست و با اشاره به تحولات امروز جهان و توسعه ابزارهای الکترونیکی، همگام شدن با جامعه جهانی و حداکثرسازی تولیدات فرهنگی به شکل محتواهای مختلف را الزامی دانست و بیان کرد: دستگاه های اجرایی نیز موظفند تا در حوزه فرهنگ بودجه ای ویژه اختصاص دهند و گزارشی از فعالیت‌های را خود در این بخش ارائه کنند.

عباسی با اشاره به نقش تریبون های نماز جمعه در توسعه فرهنگی، تاکید کرد: باید همه بخش ها با هم افزایی و تعامل بین بخشی، تهدیدات حوزه فرهنگ را به فرصت تبدیل کنند و در عرضه بسته های فرهنگی مناسب نیاز جامعه، کوشا باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه