همایش “منجی در آینه ادیان و مذاهب” در گیلان برگزار می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از برگزاری نشست هم اندیشی «منجی در آینه ادیان و مذاهب» در استان گیلان خبر داد و با اشاره به اهمیت مبحث مهدویت در اسلام، گفت: این همایش ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۱۴ اسفند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود.

همایش “منجی در آینه ادیان و مذاهب” در گیلان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ۸دی، “محمد دوستار” رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از برگزاری نشست هم اندیشی «منجی در آینه ادیان و مذاهب» در استان گیلان خبر داد و با اشاره به اهمیت مبحث مهدویت در مکتب اسلام و اظهار کرد: اشتراکات تمام ادیان در وجود منجی است، در چند سال اخیر با وجود شکل گیری امپراطوری های رسانه، هر مسئله ای را با تبلیغات وسیع تحریف می کنند، بحث مهدویت و منجی در مکتب اسلام نیز از این قضیه مستثنا نیست و توسط رسانه ها ابهامات زیادی در رابطه با آن مطرح شده است و حتی در برخی اندیشکده ها با تعابیر غلط بیاناتشان را موجه جلوه می دهند.

وی با بیان اهمیت بحث مهدویت که جزء مباحث اصلی ما است و پایه گذار قیام بوده است، تصریح کرد: بحث مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی در راس فعالیت ها است و دبیرخانه مهدویت در تمام استان ها راه اندازی شده است و در استان گیلان چند ماهی است که این دبیرخانه شکل گرفته و دارای دفتر مستقر در تمام شهرستان ها است که مشغول فعالیت هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از راه اندازی دبیرخانه دائمی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در همه استان ها از جمله گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این دبیرخانه در طول سال فعالیت های مختلفی اعم از تولید آثار ادبی و هنری و مقاله و انجام پژوهش و برگزاری همایش و وبینار و چاپ کتاب و طراحی پوستر و صنایع دستی و خطاطی و… را در حوزه مهدویت انجام می دهد.

دوستار با اشاره به جزئیات همایش منجی بیان کرد: برگزاری نشست «منجی در آینه ادیان و مذاهب» را یکی از برنامه های دبیرخانه مهدویت استان دانست و تصریح کرد: در راستای این همایش گزارش عملکرد دبیرخانه مذکور نیز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به حضور علمای اهل تشیع و اهل تسنن استان در همایش «منجی در آینه ادیان و مذاهب»، یادآور شد: آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و دکتر شیخ سید محمد صادقیان نویسنده و پژوهشگر اهل سنت از سخنرانان همایش هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در حوزه مهدویت، کارهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی انجام می گیرد اظهار کرد: دبیرخانه مهدویت گیلان طی سه سال موظف به تولید هزار اثر در این حوزه است در حوزه مهدویت خبررسانی محدود است و در شأن و جایگاه مهدی موعود(عج) در فرهنگ دینی ما نیست یا سازمان ها و عملکردها در برخی موارد شایسته نیست یا انعکاس داده نمی شود در حالی که مهدویت از مسائل مهم دینی ما است.

رییس دانشگاه آزاد در کنار برگزاری همایش منجی از برپایی نمایشگاه سه روزه از فعالیت سازمان ها از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۶ اسفند در محل واحد رشت خبر داد و گفت: سازمان های فرهنگ و ارشاداسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران و برادران، دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش تقاضای غرفه برای آثار تولیدی خویش و پاسخگویی به شبهات در حوزه مهدویت داشتند و نمایشگاه کتاب و آثار پژوهشی نیز برگزار می شود.

دوستار با بیان اینکه دغدغه اصلی ما پیشرفت و کار کردن در حوزه مهدویت است، خاطرنشان کرد: نباید فعالیت ها تنها محدود به ایام نیمه شعبان نباشد و در طول سال به آن پرداخته شود و وقتی دشمن با ایجاد ابهام در حال فعالیت است باید ده ها برابر برای رفع این ابهامات کار‌ کنیم.

وی با بیان اینکه پرداختن به موضوع مهدویت در عرصه های خانواده، رسانه، ادبیات، سبک زندگی، آموزش و پرورش و… ضرورت دارد، گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر استان گروه هدف دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد استان گیلان هستند.

گفتنی است؛  نشست «منجی در آینه ادیان و مذاهب» ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه