اعزام مشمولان وظیفه عمومی گیلان به مراکز آموزشی

معاون وظیفه عمومی پلیس استان گیلان از اعزام کلیه مشمولان (عادی، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) در اول اسفند ماه ۱۴۰۰ به مراکز آموزشی خبر داد.

اعزام مشمولان وظیفه عمومی گیلان به مراکز آموزشی

به گزارش ۸دی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق موارد مندرج در برگه‌های اعزام، آن دسته از مشمولانی که توسط سازمان وظیفه عمومی مستقیماً به مراکز آموزش معرفی شده‎اند، خودشان را به آنجا معرفی و مابقی مشمولان باید رأس ساعت ۰۷۰۰ تاریخ مندرج در برگه‌های اعزام، یکشنبه یکم اسفند ماه ۱۴۰۰ در معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان به آدرس رشت – بلوار خلیج فارس – کیلومتر ۳ جاده رشت به قزوین – جنب راهنمایی و رانندگی حضور داشته باشند.

وی در ادامه ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی اصلاحی ۲۲ آبان ۱۳۹۰ را تشریح کرده و گفت: طبق این قانون برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از ۳ ماه باشد، ۶ ماه اضافه خدمت لحاظ خواهد شد.

سرهنگ “حامد محمدی‌نژاد” بیان کرد: مشمولان در روز اعزام به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، ماسک، دستکش و جیره غذایی خشک بین راهی همراه داشته و اقدامات بهداشت فردی لازم از قبیل کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن‌ها و غیره را قبل از اعزام انجام دهند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: همچنین مشمولان به منظور رعایت هر چه بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، وسایل شخصی برای استحمام و قاشق، چنگال، لیوان، ناخن‌گیر، کارت تلفن و موارد این چنینی را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برابر ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح با توجه به اینکه مدت دوره آموزش رزم مقدماتی سربازان ۶ هفته بوده و اعزام به مرخصی سربازان در طول دوره به دلیل شرایط پیش آمده (جلوگیری از شیوع بیماری کرونا) امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز شامل برگه اعزام به خدمت، برگه محل مراجعه، کارت واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متاهلان، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهدا و غیره را با خود بیاورند.

محمدی‌نژاد در پایان با بیان اینکه با توجه به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های گیلان و شیوع ویروس کرونا، خانواده مشمولان به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از اذحام جمعیت در روز اعزام از حضور و استقرار برای بدرقه خودداری کنند، اضافه کرد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه