خیال مهدی هنوز راحت است؟!/ دلیل سکوت رفسنجانی پدر چیست؟

رفسنجانی که مدام از رانت ها و فسادهای گذشته انتقاد می کند، آیا بهتر نیست دست کم یک بار در مورد پسرش موضع گیری کرده و به طور مثال از قوه قضاییه بخواهد تا عدالت را در مورد او اجرا کند؟

خیال مهدی هنوز راحت است؟!/ دلیل سکوت رفسنجانی پدر چیست؟

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از صراط، در شرایطی که رسیدگی به پرونده آقازاده جنجالی به ایستگاه آخر رسیده و همه منتظر صدور حکم نهایی پرونده هستند، اکبر هاشمی رفسنجانی به سیاق گذشته، هیچ اظهارنظر علنی و آشکاری درباره این پرونده نکرده است.
به تازگی آخرین جلسه دومین جلسه اخذ آخرین دفاعیات از مهدی هاشمی در سکوت خبری، با حضور وکلای متهم و نماینده دادستان تهران برگزار شده و وکیل هاشمی از ارسال دفاعیه تکمیلی به دادگاه هم خبر داده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی از زمان بازگشت مهدی هاشمی به کشور درباره پرونده او اظهارنظر علنی خاصی نکرده است. هرچند او در زمان حضور پسرش در لندن، در دیدار با دانشجویان مشهدی که ۱۵ آذر سال ۸۹ برگزار شد، در پاسخ به سوالات و اعتراضات دانشجویان درباره سفر مهدی هاشمی به خارج از کشور پاسخ‌هایی ارائه کرد.

او در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره مهدی هاشمی رفسنجانی گفته بود: “خیال مهدی از پرونده‌هایش راحت راحت است.”

هاشمی رفسنجانی به نقش مهدی هاشمی در کمیته غیرقانونی “صیانت از آرا ” اشاره کرده و گفته بود: ‌من مطمئنم مهدی در این انتخابات در هیچ بخشی دخالت نداشت، “جز در مسئله کمیته صیانت از آرا “. مهدی نه پولی دارد و نه به کسی پول داد. گفتند: او پول داده تا افرادی در اغتشاشات شرکت کنند، در حالی که از این کارها بیزار است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص علت سفر پسرش به لندن هم اینچنین گفه بود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی شش واحد در خارج از کشور داریم که همه آنها مشکل دارند. می‌بایست کسی می‌رفت و رسیدگی می‌کرد. از لندن شروع کردیم و به لبنان رفتیم که باید توسعه پیدا کند. واحد دوبی مشکلات خاصی دارد. در زنگبار زمین دادند که هنوز نتوانستیم شروع کنیم. در ارمنستان و تاجیکستان هم واحد داریم. باید رسیدگی می‌کرد که رفت. دلش می‌خواهد بیاید و من می‌گویم اول کارهایت را تمام کن و انجام بده و بعد بیا. از این طرف هم مرتب تهمت می‌زنند که او هم همیشه جواب می‌دهد.

مهدی هاشمی ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه یکشنبه دوم مهرماه ۹۱ در حالی که یاسر و فاطمه هاشمی نیز برای استقبال از او به دوبی رفته بودند، با پرواز دوبی – تهران از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد کشور شد و به لندن نشینی خود خاتمه داد.

مهدی سپس به زندان اوین منتقل شد و اکبر هاشمی رفسنجانی هم غروب روز سه شنبه ۳۰ آبان برای ملاقات با او و فائزه سری به زندان اوین زد.

پرونده مهدی هاشمی پس از آزادی او از اوین، با کش و قوس های فراوان، در پروسه‌ای زمان بر و فرسایشی به جریان افتاد و پس از برگزاری جلسات متعدد اکنون به نقطه پایان رسیده است. در جریان محاکمه او، رفسنجانی پدر اظهارنظری درباره پرونده اش نکرده است.

حال این سوال مطرح می شود که هاشمی رفسنجانی که به طور مرتب دیدارهای متعدد داخلی و خارجی برای او برنامه ریزی شده و از هر دری – از تخریب دولت احمدی نژاد تا خاطرات جدید از امام (ره) – سخن می گوید هنوز پرونده پرحاشیه و جنجالی پسرش را شایسته یک موضع گیری یا اظهارنظر ساده ندانسته است؟

رفسنجانی که مدام از رانت ها و فسادهای دولت قبل و مسئولان گذشته و حتی منتقدین فعلی دولت مورد حمایتش انتقاد می کند، آیا بهتر نیست دست کم یک بار در مورد پسرش موضع گیری کرده و به طور مثال از قوه قضاییه بخواهد تا بدون توجه به نسبت خویشاوندی او با خود، عدالت را در موردش اجرا کند؟

آیا چنین موضعی ابهامات موجود در مورد اعمال نظر در پرونده پسرش را کاهش نمی دهد؟ و یا او همچنان پس از گذشت ۴ سال، معتقد است که “خیال مهدی از پرونده‌هایش راحت راحت است”؟!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه