وزیر خارجه اسبق ایران مطرح کرد

استقلال سیاسی باید با استقلال اقتصادی، نظامی و فرهنگی حمایت می شود

منوچهر متکی با بیان اینکه استقلال سیاسی باید با استقلال اقتصادی، نظامی و فرهنگی حمایت می شود، با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به گیلان، گفت: طراحی درست، ایجاد نقشه راه و عملگرایی بهترین مدل برای اداره جامعه است و آیت الله رییسی گام‌های اول را بسیار خوب برداشته است و به جای نشستن و‌ دستور دادن، انقلابی وارد عمل شده است.

استقلال سیاسی باید با استقلال اقتصادی، نظامی و فرهنگی حمایت می شود

به گزارش ۸دی، “منوچهر متکی” وزیر خارجه اسبق ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت، گفت: تولید ناقوس اقتصاد است و زمانی که از تولیدصدای خوبی به گوش نمیرسد باید برای بهبود تولیدات کشور و رشد اقتصادی دست به جراحی زد.

وی با بیان اینکه مادر هرزمینه که به باور سیدیم موفق شدیم افزود: ما در زمینه نظامی و علمی، چون به باور رسیدیم که میتوانیم توانستیم و کشورمان امروز از لحاظ نظامی کشوری قدرتمند است و در بسیاری از زمینه‌های علمی در طراز کشور‌های اول جهان است.

وزیر امور خارجه اسبق ایران گفت: درست است که ما استقلال سیاسی داریم، اما باید این استقلال سیاسی با استقلال اقتصادی و نظامی و فرهنگی حمایت شود و این وظیفه مسولان است که زمینه‌های رسیدن به این استقلال را فراهم کنند.

منوچهر متکی در ادامه با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به گیلان افزود: طراحی درست، ایجاد نقشه راه و عملگرایی بهترین مدل برای اداره جامعه است و آیت الله رییسی گام‌های اول را بسیار خوب برداشته است و به جای نشستن و‌ دستور دادن، انقلابی وارد عمل شده است.

در مذاکرات نباید دچار ذوق زدگی و شتابزدگی شویم

وزیر امور خارجه اسبق ایران در مورد مذاکره برای برجام گفت:در مذاکرات نباید دچار ذوق زدگی و شتابزدگی بشویم و به فرموده مقام معظم رهبری نباید همه مسائل کشور را به برجام گره بزنیم.

منوچهر متکی خاطر نشان کرد: مذاکرات در این دوره روند منطقی و خوبی را سپری میکند و غربی‌ها و آمریکایی‌ها براساس روش مذاکراتی تیم مذاکره کننده رفتار می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه