کوه زباله سراوان از بزرگترین دغدغه‌های گیلانی ها/ ضرورت اولویت بخشی به پروژه های اساسی و حیاتی در سفر رئیس جمهور

یکی از مطالبات مهم از رئیس جمهور رسیدگی به وضعیت پسماند زباله سراوان و رودخانه های شهر رشت است، این در حالی است که به گفته رئیس شورای شهر در سال های گذشته اعتباری به منظور ساماندهی این دو رودخانه اختصاص پیدا کرد که متاسفانه به دلیل سو مدیریت‌ها به درستی هزینه نشد.

کوه زباله سراوان از بزرگترین دغدغه‌های گیلانی ها/ ضرورت اولویت بخشی به پروژه های اساسی و حیاتی در سفر رئیس جمهور

به گزارش ۸دی، محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر رشت با اشاره به سفر رییس جمهور به گیلان اظهار کرد: انتظار می رود لایه های پنهان فقر شهر رشت به گوش رییس جمهور رسانده شود و بازهم صدای فقر گیلان در پس سرسبزی های استان گم نشود.

وی ادامه داد: تاکنون برنامه ای به ما اعلام نشده که به عنوان نمایندگان مردم رشت بتوانیم فرصتی برای انتقال مشکلات رشت به هیات دولت کسب کنیم این در حالیست که ما به عنوان نمایندگان یک سوم جمعیت گیلان می دانیم که  این شهر با چه مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

رییس شورای شهر رشت تصریح کرد: مشکلات را به صورت مکتوب به متصدیان امر ارسال کردیم و امیدواریم حل معضلات شهر رشت رقم بخورد.

کارگرنیا افزود: سایت دفن گاه زباله های سراوان آسیب جدی را به استان و حتی کشور می زند و لازم است در این سفر اعتبار دولتی ویژه برای حل این مشکل اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز است به سراوان و روستاهای اطراف آن و همچنین تسریع در  احداث زباله سوز شهر رشت توجه ویژه ای شود، ادامه داد: سوء مدیریت حاکم بر استان موجب شده از گذشته آلودگی های فراوانی وارد رودخانه های رشت شود و این موضوع مهم محیط زیست شهرستان رشت باید بیش از پیش مورد توجه سفر هیات دولت به گیلان قرار گیرد.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اختصاص اعتبار به منظور ساماندهی و رودخانه رشت تصریح کرد: در سفر گذشته هیات دولت به گیلان اعتباری به منظور ساماندهی دو رودخانه رشت اختصاص پیدا کرد که متاسفانه به دلیل سو مدیریت‌ها به درستی هزینه نشد و در نهایت نیز اقدام موثری از این بابت مشاهده نمی‌شود.

کارگرنیا با اشاره به عدم توانمندیهای حوزه سد معبر شهرداری رشت گفت: این کمبودها مشکلات فراوانی برای معابر رشت بوجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در برخورد با تخلفات ساختمانی و صنوف مزاحم با چالش مواجه است که این امر به کمبود نیرو و نبود همکارهای های لازم انتظامی برمی گردد.

کارگرنیا تاکید کرد: به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و شهردار برای بهبود وضعیت موجود شهر باید تدابیر لازم اتخاذ کند.

ضرورت اولویت بخشی به پروژه‌های اساسی و حیاتی

نایب رئیس شورای شهر رشت عصر چهارشنبه در بیست و یکمین جلسه شورای شهر رشت با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، اظهار کرد: با اولویت بخشی پروژه‌های اساسی و حیاتی بیشتر مشکلات مردم برطرف می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه بیشترین دغدغه‌های مردم در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی است، گفت: بیکاری جوانان در گیلان سبب شده بسیاری از خانواده‌ها درگیر این معضل شوند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران از مقوله فرهنگ غافل نباشند و به تالار مرکزی رشت نیز کمک کنند، افزود: رویکرد شورای ششم نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار بوده محروم از ارائه خدمات و شاخصه‌های توسعه شهری است.

دغدغه مردم رشت معضل سراوان، گوهررود، زرجوب و تالاب عینک است

عضو شورای شهر رشت گفت: حق منتخبان شهر است که با رئیس جمهور ملاقات داشته و مشکلات مردم شهر رشت بیان کنیم.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه دغدغه مردم رشت معضل سراوان، گوهررود، زرجوب و تالاب عینک بوده و باید زمینه حضور میدانی رئیس جمهور در این مناطق را فراهم کنیم، ادامه داد: نباید رئیس جمهور را به بازدید از مناطقی ببرند که مشکلی ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه رئیس جمهور به این سه منطقه در شهر رشت، اضافه کرد: وضعیت پاکبانان شهرداری رشت مناسب نیست و لباس‌های مناسبی برای فصل سرما ندارند.

ضرورت نصب یادمان متمرکز شهدای گیلان در رشت

«غلامرضاملکعلی‌پور»امروز ( چهارشنبه ۶ بهمن ) در بیست و سومین جلسه شورا رشت اظهار کرد:امنیت امروز کشور مدیون شهدا هستیم. ‌

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان با بیان اینکه کنگره ۸ هزار شهید گیلان سال ۹۵ با عظمت ویژه برگزار شد گفت: اردبیهشت سال ۲۴۰۴ دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان برگزار می شود.‌

وی با بیان اینکه هم اکنون برنامه هایی در راستای برگزاری این کنگره به صورت کوتاه مدت، میان مدت و کوتاه مدت برگزار می شود تصریح کرد: در این راستا پیش کنگره هایی در استان به مناسبت هار مختلف بر گزار می شود.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان به میدان شهدای ذهاب اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری رشت قدمگاه حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدایی است که از این میدان راهی جبهه های نبرد می شدند.‌

وی افزود: ساماندهی عکس های شهدا از جمله برنامه هایی است که انتظار می رود شهرداری رشت و شورای شهر بدان توجه داشته باشند.‌

ملک علی‌پور تصریح کرد: پیشنهاد می شود که یادمان شهدای متمرکز در رشت اجرایی شود.‌

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان خاطرنشان کرد: گیلان دومین استانی بود که رزمندگانش در دفاع از خرمشهر در آن شهر حضور پیدا کردند و در این حوزه چندین افتخار در اسناد دفاع مقدس به نام گیلان به ثبت رسیده است.

رشد درآمدی قابل توجهی را طی چند ماه اخیر شاهد هستیم

شهردار رشت نیز با حضور در جلسه شورا با اشاره به اینکه برخی از ردیف‌های بودجه در سال ۱۴۰۰ به واقعیت اجرایی و عملیاتی نرسید، اظهار کرد: به همین علت با جابجایی ردیف از آن بودجه‌ها برای اقدامات دیگر استفاده شد. رشد درآمدی قابل توجهی را طی چند ماه اخیر شاهد هستیم و در حوزه تحقق درآمد با تلاش مجموعه شهرداری رشت درآمدها افزایش پیدا کرده است و هر روز به تحقق بودجه نزدیک می‌شویم.

وی به شورای ششم رشت به عنوان یکی از بهترین مقاطع کار و خدمت اشاره کرد و افزود: در روز ارائه برنامه در تحقق بودجه سال جاری و پیش بینی بودجه سال آینده برنامه‌هایی ارائه کردیم و در عمده منافع درآمدی در حوزه تخلفات، منابع فروش اموال و املاک و دریافت وام برنامه ریزی‌هایی انجام شده است.

سید امیر حسین علوی با اشاره به اینکه ۵۹۵ میلیارد تومان در حوزه عوارض ساختمانی در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی کرده‌ایم، بیان کرد: در سال آینده نهصد میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده است و در بخش فضای سبز نیز ۶۰ میلیارد تومان در سال آینده پیش بینی کرده‌ایم. از همراهی اعضای شورا در بررسی لوایح ارسالی از سوی شهرداری رشت قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با این روند مشکلاتی که در گذشته بود را شاهد نباشیم.

بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت به مبلغ ۲هزار میلیارد تومان به تفکیک یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عمرانی و ۹۰۰ میلیارد تومان جاری توسط شهردار رشت تقدیم شورا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه