اجرای طرح پاکسازی مسیر سبز در گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از اجرای طرح پاکسازی مسیر سبز و ساحل پاک از ابتدای اسفند ماه امسال در این استان خبر داد.

اجرای طرح پاکسازی مسیر سبز در گیلان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از فارس، محمدرضا برجی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر گیلان اظهار کرد: محیط زیست یکی از بازرترین حوزه‌های آسیب‌پذیر در مسیر گردشگری استان است.

وی به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان به دلیل بی‌احتیاطی گردشگران اشاره کرد و افزود: سالانه ۳۴ میلیون نفر اقامت گردشگر در گیلان داریم و اگر هر نفر نیم کیلوگرم زباله تولید کند با انبوه ۱۵ میلیون کیلوگرم زباله در استان مواجه هستیم.

برجی خواستار استفاده از اعتبارات گردشگری در حوزه جمع‌آوری پسماند در گیلان شد و بیان کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف گردشگری باید زودتر از موعد انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه تفاهمنامه اجرای طرح پاکسازی مسیر سبز و ساحل پاک سال گذشته در استان منعقد شده است، تصریح کرد: ابتدای اسفند ماه امسال طرح مذکور در گیلان اجرایی می‌شود.

وی به ریخت‌وپاش زباله به طور گسترده توسط گردشگران در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت پسماند باید به صورت ویژه در استان دیده شود.

*شرح وظایف فرمانداری‌ها در نوروز ۹۴ مشخص شد

فرماندار رشت نیز در جلسه مذکور از مشخص شدن شرح وظایف فرمانداری‌های گیلان در نوروز سال ۹۴ خبر داد و گفت: ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستانی با هماهنگی لازم تشکیل می‌شود.

سید عیسی مهدوی با تاکید بر عملیات اجرایی نظافت عمومی در نقاط مختلف استان، بیان کرد: هماهنگی لازم با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظافت معابر عمومی انجام شده است.

*آژانس‌های اطلاع‌رسانی در پایانه‌های گیلان فعال شود

ناصر آل‌محمدی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان نیز در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گفت: نیاز است آژانس‌های اطلاع‌رسانی برای مسافران و گردشگران در مبادی ورودی شهرها و پایانه‌های گیلان استقرار پیدا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه