مدیر کل تعاون گیلان مطرح کرد؛

پرداخت ۳۵۹ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۳۵۹ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در گیلان پرداخت شده است گفت: بیش از ۳۸ هزار و ۸۱۴ نفر از این تسهیلات حمایتی بهره‌مند شدند.

پرداخت ۳۵۹ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در گیلان

به گزارش ۸دی،عباس علیزاده شامگاه سه شنبه در برنامه گفت‌وگوی خبری سهم تعاون را در اقتصاد و اشتغال گیلان برشمرد و اظهار داشت: بخش تعاون حدود پنج تا ۶ درصد در اقتصاد کشور نقش دارد و این تاثیرگذاری در استان گیلان با بیش از دو هزار و ۴۴۰ تعاونی فعال و در دست اجرا بیش از ۱۰ درصد برآورد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اشتغال ۳۷ هزار نفری و عضویت ۱۳۹ هزار نفر در تعاونی‌های استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: اگر جمعیت سهام عدالت را هم به این عدد اضافه کنیم قریب به دو میلیون نفر در استان گیلان عضو تعاونی‌ها هستند همچنین ده درصد صادرات گیلان هم مربوط به تعاونی‌هاست.

علیزاده یکی از برنامه‌های وزارت تعاون برای تحقق اشتغال و تولید را اجرای برنامه‌های زیست بوم ملی اشتغال خواند و ضمن اشاره به دستور رئیس جمهور برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان ۱۴۰۱ تصریح کرد: برنامه زیست بوم ملی اشتغال در واقع به ظرفیت‌های بومی و مزیت‌های هر استان تاکید دارد.

وی با بیان اینکه برای تحقق برنامه زیست بوم ملی اشتغال باید یکسری موانع در حوزه کارفرمایی و سرمایه‌گذاری برداشته شود ابراز داشت: برخی از قوانین و مقرراتی که مخل اشتغال است را در گیلان شناسایی کردیم از طرفی واحدهای تولیدی و کارفرمایی هم می‌توانند موانع و مشکلات خود را به اداره کل تعاون استان منعکس نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از تشکیل کمیته رفع موانع و مشکلات تعاونی‌ها خبر داد و با تاکید بر اینکه تاکنون شش جلسه این کمیته برگزار شده است یادآور شد: بانک توسعه تعاون از بانک‌های حمایتی بخش تعاون است و در این جلسات در جهت تامین نیازهای اعتباری بخش تعاون حضوری فعال دارد.

علیزاده ایجاد شغل در قالب مشاغل خانگی را از جمله اقدامات مؤثر وزارت تعاون در سال‌های اخیر اعلام کرد و افزود: امسال سهم اولیه گیلان در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی حدود ۴۰ میلیارد تومان بود که تاکنون بیش از ۳۵ میلیارد تومان آن به سیستم بانکی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه ۳۶۰ رسته شغلی می‌توانند از مزیت تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی بهره‌مند شوند اظهار داشت: گیلان ظرفیت خوبی در حوزه کسب و کار به ویژه صنایع دستی دارد و ایجاد نمایشگاه در منطقه آزاد می‌تواند به رونق و توسعه این بخش کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان سهم گیلان برای پرداخت تسهیلات کرونایی ۵۶۹ میلیارد تومان ذکر نمود و خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است و برای تثبیت اشتغال بیش از ۳۸ هزار و ۸۱۴ نفر معادل ۳۵۹ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه