زمین خواری سودجویان و غیربومی ها از مشکلات پارک ملی بوجاق

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: زمین خواری سودجویان و افراد غیر بومی و همچنین ورود فاضلاب های شهری از مشکلات پارک ملی بوجاق در گیلان است.

زمین خواری سودجویان و غیربومی ها از مشکلات پارک ملی بوجاق

به گزارش ۸دی،احمد آقایی امروز در بازدید از پارک ملی بوجاق کیاشهر که با حضور رییس کل دادگستری گیلان انجام شد، اظهار کرد: پارک ملی بوجاق یکی از میراث های میهنی و ملی کشور است و اولین پارک ملی آبی _ خشکی ایران محسوب می شود.

وی افزود: مردم باید در کنار مسئولان در صیانت و حفاظت از انفال و منابع طبیعی تلاش کنند.

آقایی خاطرنشان کرد: مشکلات این منطقه از جمله تصرفات و زمین خواری سودجویان و افراد غیر بومی و همچنین ورود فاضلاب های شهری به این تالاب است.

وی گفت: سازمان های مردم نهاد و همچنین اهالی منطقه باید به عنوان پرچمداران صیانت از انفال، هر گونه تخلف و تجاوز به اراضی ملی را به مسئولان اعلام کنند.

آقایی تصریح کرد: استان گیلان از قطب های کشاورزی و گردشگری کشور است و اگر از زیست بوم آن محافظت نشود نه تنها منبع درآمدی مردم نبوده بلکه کارکرد گردشگری نیز نخواهد داشت.

پارک ملی بوجاق واقع در منطقه‌ای حفاظت‌شده در بندر کیاشهر، شهرستان آستانه اشرفیه استان گیلان می‌باشد. این منطقه نخستین «پارک ملی خشکی ـ دریایی» ثبت‌شده در ایران محسوب می‌شود و ۳۲۶۰ هکتار وسعت دارد. از این مقدار حدود ۱۶۰۰ هکتار آن محوطه دریایی، حدود ۱۶۰ هکتار محوطه تالابی و بقیه آن محوطه خشکی شامل زمین‌های ساحلی، جلگه‌ای و علفزار است.

این منطقه در شمال به دریای خزر قرار گرفته و از جنوب به بندر کیاشهر، از غرب به رودخانه اوشمک و شهر زیباکنار، از شرق به تأسیسات صدا و سیما در کنار روستای امیرکیاسر و از شمال تا عمق ۶ متری دریای خزر در منطقه کیاشهر ادامه پیدا می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه