اعتدالتان یک سویه است / چرا دغدغه های رهبری را تیتر نشریه تان نمی کنید؟

ویژه مراسم ایام الله دهه فجر به همت هیئات مذهبی شهر فومن و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی (مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گیلان) برگزار شد.

اعتدالتان یک سویه است / چرا دغدغه های رهبری را تیتر نشریه تان نمی کنید؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز ؛ حجت الاسلام مهدوی در ویژه مراسم دهه مبارک فجر در مسجد ولیعصر(عج) بالامحله فومن ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد : رمز پیروزی این انقلاب همراهی مردم در قیامی بود که توسط امام خمینی (ره) آغاز شد.

وی با بیان اینکه امام چه قبل و چه پس از از انقلاب علیه طاغوت در حال مبارزه بود، اظهار کرد :امام به خوبی کلام خدا را در قرآن درک میکرد و این درک صحیح از معانی قرانی باعث شد تا امام به درستی راهش را پیش ببرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گیلان با بیان اینکه یک وجه مشترک میان امام و یارانش به خوبی مشاهده می شد ، گفت : امام بر طبق آیه ۴۶ سوره سبأ(قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَهٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ…) اهل قیام بود.

وی ادامه داد : یاران و شاگردان راستین امام نیز اهل قیام برای خدا بودند و به همین دلیل این افراد را هیچگاه در حالت خستگی و پژمردگی مشاهده نمیکردیم.

مهدوی با بیان اینکه امام پیش از قیام علیه بیرون و دشمن طاغوتی ، قیام علیه نفس درون خود را آغاز کرده بود ، تصریح کرد : این موارد را در گذشته و تاریخ زندگانی امام(ره) به خوبی میتوان مشاهده کرد.

وی در ادامه گفت : آرامش درونی امام و بی توجهی او به مسائل دنیوی به حدی بود که زمانی خبرنگار خارجی از او در لحظه پیروزی انقلاب سوال میکند که چه حسی دارید ، وی در پاسخی کوتاه میفرمایند هیچی!

مهدوی ادامه داد : برای امثال کسانی که مادیات و شکل مادی دنیا برایشان مطرح است این پاسخ امام خیلی برایشان عجیب بنظر می آید اما این واقعیت درون امام بود که باید آن را بسیاری از بزرگان ما تجربه کنند.

مهدوی سپس با اشاره به بد اخلاقی های مادی گرایانه ای که در زمان انتخابات توسط کاندیدها صورت میگیرد گفت : متاسفانه شاهد هستیم که برخی از کاندیدها که اتفاقا برخی شان هم لباس بنده نیز هستند از چه راه های تاسف باری برای کسب آراء استفاده میکنند.

وی اظهار کرد : عده ای در زمان انتخابات که اتفاقا لباس روحانیت بر تن داشتند ساعت مُچی خود را برای دخترانی که هوادارش بودند پرتاب میکردند تا شاهد یک جو به نفع خود باشد!

وی در ادامه با بیان اینکه همواره باید از کودکی برای تربیت فرزندانمان تلاش کنیم ، گفت : باید سعی کنیم کودکانمان را با روش زندگی عالمانه امثال امام خمینی(ره) آشنا کنیم و برای مثال میتوانیم در اولین اقدام کودکان را با موزه سعدآباد که محل زندگی اشرافیان بوده است ببریم.

مهدوی سپس ادامه داد : هرچند در اطراف همین کاخ ، کاخ های پر زرق و برق تری برای برخی دیگر نیز مشاهده میشود که آنهم میتواند درس خوبی برای کودکان باشد!

رهبری به دنبال اسلام ژاپنی نیست!

مهدوی در ادامه این مراسم انقلاب ایران را بدون قران تفسیر کردن ، جفا در حق خون شهدا و انقلاب اسلامی دانست و گفت : امام به دنبال آزادی بر اساس مبانی قرآنی بود نه قرائتی که از نظام لیبرالیستی صورت میگیرد.

وی اظهار کرد : برخی در حال تلاش هستند تا یک نوع اسلام مجزا از اسلام واقعی را معرفی کنند و آن اسلامی است که باید بگوید ؛ خدا و پیامبران و اهل بیت و شهدا خوب اما فقط در حد یادواره و یک سلام و صلوات !

سخنران ویژه مراسم ده مبارک فجر ادامه داد : وقتی نیت کار برای رضای خدا نباشد باید شاهد از این دست مسائل باشیم فلذا شما میبینید که عده ای مثل یک حاج اقایی خاطره ای نقل میکند که اما در اواخر عمر خویش از شعار “مرگ بر امریکا” بیزار شده بود.

مهدوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر اساس آموزه های اسلامی و منش امام(ره) به دنبال تمدن نوین اسلامی است ، تصریح کرد : رهبر معظم انقلاب به دنبال اسلام راستین و پیاده سازی آن در کشورمان است نه اسلام ژاپنی و اسلام کذایی که برخی مد نظر دارند.

وی سپس گفت : اگر قیام لی الله باشد مطمئنا به دنبال تمدنی که مد نظر مقام عظمای ولایت است خواهیم بود.

اعتدالی که یک سویه است !

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گیلان با انتقاد از اتفاقات پیش آمدهـ در طی چند هفته اخیر گفت:نشریه ای که در فومن برای مسائل سیاسی خودش را به آب و آتش میزد ؛ چرا دغدغه های رهبر معظم انقلاب را که بر روی زمین مانده است را تیتر نمیکند؟

وی سپس با انتقاد از برخی که خود را اعتدال گرا نامیده اند ، گفت : چرا اعتدال شما یک سویه است؟ چرا افراط کوبیده میشود اما در مقابل تفریط سکوت میکنید؟

مهدوی ابا بیان اینکه وقتی ضد اشرافی گری و فساد صحبت میکنیم میگویند که افراطی شده اید ، اظهار کرد : دوستان به جای افراطی خطاب کردن این و آن سعی کنند شاخصه های دینی اعتدال را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه این بد اخلاقی ها ناشی از لی الله نبودن اعمال و رفتار این افراد است ، اظهار کرد : وقتی عمل و کردار هر گروهی برای رضا خدا و نه رضای حزب و گروه باشد مطمئنا شاهد این دست برخوردها نخواهیم بود.

وی در ادامه با انتقاد از تفکرات غرب گرایانه عده ای که تفسیر متفاوت از اسلام دارند به روخوانی صحیفه امام خمینی جلد ۲۱  صفحه ۲۸۶ پرداخت و اظهار کرد : امام خمینی فرمودند «من به آنهایی که دستشان به رادیو – تلویزیون و مطبوعات می‌رسد و چه بسا حرف‌های دیگران را می‌زنند صریحاً اعلام می‌کنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی‌پناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد، تا من هستم دست ایادی امریکا و شوروی را در تمام زمینه‌ها کوتاه می‌کنم و اطمینان کامل دارم که تمامی مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خود هستند»

وی سپس به نقل خاطره ای از شهید لاجوردی(دادستان انقلاب در دههٔ شصت) که توسط گروهک منافقین به شهادت رسید پرداخت و گفت : این شهید پس از مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران برای دقایقی از میان جمعیت خارج میشود و سپس عده ای به دنبال این شهید میگردند و او را در حال نظافت دستشویی می یابند و از او علت این کار را جویا میشوند که وی در پاسخ میگوید ؛ زمانی که نور دوربین ها به سمت چهره من روشن می شد احساس کردم که حُب دنیا در دلم رو به افزایش است و برای سرکوب نفسم این عمل را انجام میدهم.

مهدوی با بیان اینکه این قبیل اعمال خدایی فقط در کسانی که قیام لی الله کرده اند مشاهده میشود گفت : رهبر انقلاب هم از این دست افراد است و خاطراتی که توسط علمای شیعه نظیر آیت الله جوادی آملی از آیت الله خامنه ای نقل شده است گواه صحبت های بنده است.

سخنران ویژه مراسم ده مبارک فجر خاطر نشان کرد :‌ رهبر انقلاب همیشه تاکیدات اخلاقی را برای مسئولین کشوری مطرح ساخته اند.

وی در ادامه گفت : مقام معظم رهبری در سخنرانی سال ۷۲ خطاب به کارگزاران نظام این چنین میگوید که در نظام اسلامی کسب رزق حلال و فعالیت اقتصادی برای حلالش برای مردم مشروع است اما فعالیت اقتصادی هر چند از نوع حلال برای مسئولین مشروع نیست!

مهدوی در تبین سخنان مقام معظم رهبری گفت : علت این هشدار رهبر انقلاب این است که مسئولین به دلیل جایگاه و اعتباری که دارند همه چیز برایشان مهیا است.

مهدوی در پایان اظهار کرد: این انقلاب با آیه های قرآن جان میگیرد و اگر میخواهیم سربلند باشیم باید قیام الی لله را از یاد نبریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه