«روایت صحیح» نهضت میرزا کوچک جنگلی برای نسل کنونی و آیندگان ضروری است

حجت‌الاسلام‌ روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات کشور با بیان اینکه «روایت صحیح» نهضت میرزا کوچک جنگلی برای نسل کنونی و آیندگان ضروری است، گفت: ارزش والای رهبران مقاومت به ویژه شهید سردار سلیمانی و دیگر شهیدان در نقاط گوناگون جهان که اجزای یک پیکره ارزشمند را تشکیل می دهند، باید بازآفرینی شود.

«روایت صحیح» نهضت میرزا کوچک جنگلی برای نسل کنونی و آیندگان ضروری است

به گزارش هشت دی، حجت‌الاسلام‌ روح‌الله حریزاوی، روز پنجشنبه در نشست «بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی» در سالن همایش امین در مجتمع دارالولایه شهر قم افزود: جوانان به ویژه جوانان استان گیلان باید با میرزا کوچک جنگلی آشنا شوند و عامل‌های صعود و فرود نهضت جنگل را بشناسند.

وی همچنین به ویژگی‌های شخصیت میرزا کوچک جنگلی اشاره و بیان کرد: میرزا کوچک جنگلی از قیام مشروطه درس گرفت؛ یک جمهوری به وجود آورد و در این زمینه نظریه‌پرداز بود و به مبارزه با بیگانگان پرداخت.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات کشور، گفت: قیام و ایجاد حس قیام برای خدا در میان مردم عادی، از جمله ویژگی های میرزا کوچک جنگلی بود؛ امام خمینی(ره) هم این گونه بودند، امام راحل(ره) بر ادامه انقلاب تاکید شدند و این نگاه برخاسته از اندیشه ناب اسلامی بود که در نهضت میرزا کوچک جنگلی نیز ترسیم شد.

وی با اشاره به مسئولیت های روحانیان در این زمینه گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر، «نهضت روایت» را از دستگاه تبلیغی مطالبه کردند و فرمودند که نیاز به «آوینی‌ها» داریم؛ از این رو، «روایت صحیح» نهضت میرزا کوچک جنگلی برای نسل کنونی و آیندگان وظیفه همه ماست.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات کشور بر «بازآفرینی مفهوم مقاومت» تاکید کرد و گفت: باید درباره افرادی که در ایران و دنیا، حرکت مقاومت را پایه گذاری کردند، مطالعه، پژوهش و تحلیل کرد.

وی افزود: ارزش والای رهبران مقاومت به ویژه شهید سردار سلیمانی و دیگر شهیدان در نقاط گوناگون جهان که اجزای یک پیکره ارزشمند را تشکیل می دهند، باید بازآفرینی شود، نخبگان باید اندیشه میرزا کوچک جنگلی را با اندیشه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و اندیشه دیگر رهبران مقاومت مورد مقایسه قرار دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه