بانوی کارآفرین خمامی در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

صبر و تلاش از مهم ترین شاخصه های موفقیت در عرصه تولید/ ضرورت حمایت مالی دولت از کسب و کارهای کوچک با وام های کم بهره و دارای تنفس

“هانیه غلام حضرت حجت”، ۲۸ ساله و ساکن شهر خمام است که با تولید و پرورش گیاه آلوئه ورا، کسب و کار و کوچکی به راه انداخته و با تلاش و کوشش توانسته از این راه درآمد کسب کند.

صبر و تلاش از مهم ترین شاخصه های موفقیت در عرصه تولید/ ضرورت حمایت مالی دولت از کسب و کارهای کوچک با وام های کم بهره و دارای تنفس

“هانیه غلام حضرت حجت”، ۲۸ ساله و ساکن شهر خمام است که با تولید و پرورش گیاه آلوئه ورا، کسب و کار و کوچکی به راه انداخته و با تلاش و کوشش توانسته از این راه درآمد کسب کند.

در ادامه گفتگو هشت دی با این بانوی تولیدکننده را می خوانید:

این بانوی کارآفرین با اشاره به شرایطش پیش از ورود به عرصه تولید و پرورش گیاه آلوئه ورا، گفت: پیش از این سابقه تدریس در مدارس غیرانتفاعی و سابقه کار دفتری را داشتم، تا اینکه تصمیم به پرورش بوته های آلوئه ورا را گرفتم، طبق تحقیقاتی که از قبل با افراد متخصص انجام دادم به این نتیجه رسیدم که هزینه های مربوط به این کسب و کار از قبیل خرید بوته، ساخت گلخانه، و بقیه مسایل جانبی مربوط به سال اول می شود و بعد از آن تا چندین سال از همان بوته ها محصول قابل برداشت است، به همین خاطر با توکل بر خدا شروع کردم.

آلوئه ورا گیاه هزار درمان

وی افزود: ژل، برگ، شکوفه گیاه آلوئه ورا مصارف بسیار متعددی دارد این گیاه در زمینه ساخت انواع دارو، پماد و همچنین وسایل آرایشی و بهداشتی و مصرف خوراکی مانند نوشیدنی ها، دمنوش، کمپوت و مربا استفاده می شود. به خاطر کاربرد فراوان این گیاه از آن به عنوان هزار درمان یاد می کنند.

غلام حضرت حجت با بیان اینکه محل رویش گیاه آلوئه ورا مناطق گرمسیری است و در مناطق معتدلی چون گیلان حتما نیاز به گلخانه دارد تا از سرما در امان باشد، بیان کرد: پرورش این گیاه صددرصد ارگانیک بوده و از هیچگونه کود و سمی استفاده نمی شود، آبیاری آن در فصل سرما هر ۱۰ روز یک بار و در فصول گرم هر ۲ یا سه روز یک بار است.

وی ادامه داد: سرمایه اولیه من برای شروع این کار حدود ۳۰ میلیون تومان بود و به دلیل نداشتن سرمایه کافی برای هزینه کارگر، خودم و مادرم به صورت دائم و همسرم در اوقات فراغتش فعالیت های پرورش گیاه را پیگیری می کردیم.

این بانوی کارآفرین گفت: سال اول را به دلیل نداشتن تجربه کافی بسیار سخت پشت سر گذاشتیم. اما بعد آن به لطف خدا گیاه به مرحله برداشت رسید که جبران برخی از سختی ها بود و دو نفر دیگر به مجموعه ما اضافه شدند که در زمان های وجین برداشت و دیگر امور با ما همکاری می کنند.

وی افزود: بیش از ورود به هر حرفه ای توکل به خدا، اعتماد به نفس کافی، کسب اطلاعات و تحقیق زیاد در جهت به دست آوردن تجربه لازم و همچنین تلاش فراوان است.

این بانوی تولید کننده در رابطه با میزان حمایت مسئولین، بیان کرد: هنگام شروع کار با حمایت سپاه از بانک کارآفرینی توانستم یک وام ۱۰ میلیون تومانی دریافت کنم. به جز این مورد از سمت هیچ مسئولی هیچ گونه حمایتی نشد.

وی با بیان اینکه در رابطه با کارم ایده های فراوانی دارم، گفت: خوشبختانه در سال جدید وعده های زیادی برای حمایت از تولید کننده داده شده و من هم امیدوارم این وعده ها محقق شوند و از کارآفرینان در جهت توسعه و رسیدن به اهداف شان حمایت شود.

این بانوی تولیدکننده با اشاره به اینکه حقیقت امر این است که در این برهه از اوضاع اقتصادی بسیاری از کارآفرین ها از جمله خود من با فشارهای مالی و ضررهای فراوانی روبرو شدم اما من موافق کلمه ما “نمی توانیم” نیستم، گاهی اوقات انتظار داریم خیلی زود به نتیجه برسیم اما در زمینه تولید مهم ترین شاخصه صبر و حوصله کافی کنار همت، تلاش و توان بالا برای رسیدن به نتیجه مطلوب است، اگر جوانی اطمینان قلبی به کاری که انجام می دهد و اعتماد کامل به توانایی های خود داشته باشد رسیدن به موفقیت ناممکن نخواهد بود و حتما محقق خواهد شد.

وی در رابطه با اینکه حمایت های دولت از کسب و کار ها در چه سطحی باید باشد، بیان کرد: نوع حمایت باید به گونه ای باشد که موجب دلگرمی و افزایش انگیزه تولید کننده باشد، مسلما حمایت مالی از طریق وام های کم بهره و دارای تنفس، به ایجاد شغل کمک بزرگی خواهد کرد اما بعد از آن رها کردن تولید کننده خوشآیند نیست، اگر محیطی مثل تعاونی ها یا فضایی که تولید کننده به صورت مستقیم با افرادی که تبدیل کننده ی محصولات خام به فرآورده ها هستند وجود داشته باشد مشکل توزیع نامناسب محصول حل خواهد شد و قطعا تولید کننده دغدغه ای جز تولید بالاتر و رسیدن به اهداف بزرگ نخواهد داشت که این امر خود باعث رسیدن به خودکفایی هر محصول در آینده خواهد شد.

غلام حضرت حجت با اشاره به اینکه کار تولید همیشه فراز و نشیب هایی دارد که گاهی موجب انگیزه و گاهی نیز موجبات دلسردی را فراهم می کند، گفت: خاطره های خوب همیشه مربوط به زمانی است که شاهد به ثمر رسیدن تلاش های خود هستیم و خاطره های بد زمانی است که به دلیل نداشتن تجربه کافی، آدم های اشتباه ما را از رسیده به هدفمان دور می­ کنند.

وی افزود: در ایام کرونا گیاه آلوئه­ ورا با توجه به خاصیت ضدعفونی بالا مورد توجه گروه جهادی (موعود) جهت ساخت ژل های ضدعفونی برای عموم قرار گرفت و به لطف خدا گلخانه ما سهم کوچکی در این اتفاق بزرگ داشت.

این بانوی کار آفرین در پایان خاطرنشان کرد: از مادرم و همسرم که مرا در این راه حمایت کردند تشکر می کنم امیدوارم در آینده فضا به گونه ای فراهم شود که تولید و کارآفرینی مورد توجه و حمایت و دغدغه مسئولین قرار بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه