حجت الاسلام حاج علی اکبری در رشت مطرح کرد

مراجعه به تاریخ ضریب مقاومت ملت در برابر استکبار را افزایش می‌دهد/ گیلانی ها پرچم شیعه را تا یمن برافراشتند‌

حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در برابر جنگ شناختی و هویتی که پس از چله اول انقلاب از سوی استکبار در برابر ملت قرار گرفته، می‌توان با مراجعه به تاریخ مخصوصا بزرگانی مانند میرزا ضریب مقاومت خود را افزایش داد.

مراجعه به تاریخ ضریب مقاومت ملت در برابر استکبار را افزایش می‌دهد/ گیلانی ها پرچم شیعه را تا یمن برافراشتند‌

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری عصر چهارشنبه در همایش گرامیداشت میرزا کوچک خان جنگلی، با بیان اینکه حفظ بصیرت و هوشیاری منجر به خودشناسی و انتخاب اهداف بزرگ می‌شود اظهار کرد: جامعه غافل از ظرفیت و امکانات و ریشه های خود بی خبر می‌شود و بازیچه دست شیاطین می‌شود‌.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه ملت غافل دچار هویت جعلی می‌شود و مورد غارت بیگانگان قرار می‌گیرد افزود: قرآن کریم امت را بیدار و هوشیار می‌خواند و یکی از بهترین راهها برای بیداری امت اسلامی یاد اسطوره ها و قهرمانان است.

وی با بیان اینکه بیگانگان می‌خواهند ملت ما از هویت و قهرمانان خود بی خبر باشند تا قهرمانان دست ساز خود را به آنها قالب کنند بیان کرد: گرامیداشت یاد بزرگان یک فرمان الهی است.

میرزا کوچک خان بزرگترین هدیه ای که سرزمین شگفتی ساز گیلان به ایران تقدیم کرد

حاج علی اکبری با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی بزرگترین هدیه ای بود که سرزمین شگفتی ساز گیلان به ایران تقدیم کرد افزود: یکی از بنیانگذاران عزت و افتخار امروز ما میرزا کوچک است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر ضرورت شناخت تاریخ به عنوان گنجینه ای از درس‌ها و عبرت‌ها عنوان کرد: مراجعه عالمانه و اسوه جویانه به تاریخ لبیک به ندای امیرالمومنین امام علی(ع) است.

گیلانی ها از نگاه رهبری پرچم شیعه را تا یمن برافراشتند‌

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای ریشه ای عمیق و تاریخی سراسر عبرت و درس است بیان کرد: گیلانی ها از نگاه رهبری، پرچم شیعه را تا یمن برافراشتند‌.

حاج علی اکبری با بیان اینکه در پرتو شخصیت میرزا کوچک جنگلی می‌توان از هویت دینی و ملی ایرانیان رونمایی کرد تصریح کرد: چهره میرزا کوچک پر از هیبت پهلوانانه است که در اوج مظلومیت و تنهایی مبارزه کرد و به شهادت رسید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: حماسه‌ای را که میرزا کوچک در اوج تدین، شجاعت، صفا و مردم داری و با بهره مندی از فرماندهی و حرکت تشکیلاتی ساخت، یک حماسه جاوید است.

وی افزود: حماسه میرزا نه شرقی و نه غربی بلکه بر اساس آموزه های دینی و معارف اهل بیت است و با وجود آنکه در زمان وی مکاتبی همچون مارکسیست رونق داشت اما میرزا درگیر جو مارکسیستی زمان خود نشد و در کمال خلوص حماسه ای را ارائه کرد که در برابر جریان شرق و غرب و استبداد داخلی ایستاد.

حاج علی اکبری گفت: در برابر جنگ شناختی و هویتی که پس از چله اول انقلاب از سوی استکبار در برابر ملت قرار گرفته، می‌توان با مراجعه به تاریخ مخصوصا بزرگانی مانند میرزا ضریب مقاومت خود را افزایش داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه دعوای ما با استکبار جهانی بر سر هویت است بیان داشت: ام المسائل نسل جوان هویت است اما برخی آدرس غلط می‌دهند اگر چه جوانان ما با الگوگیری از شهدا راه را گم نمی‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه