به مناسبت صدمین سالگرد شهادت سردار جنگل؛

فعالیت های هنری امسال در گیلان به «میرزا کوچک» تقدیم می شود

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به صدمین سالگرد شهادت «میرزا کوچک جنگلی»، گفت: همه فعالیت های هنری امسال این معاونت به این روحانی مبارزه تقدیم می شود.

فعالیت های هنری امسال در گیلان به «میرزا کوچک» تقدیم می شود

به گزارش ۸دی،سید امیر مصباح صبح چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با اشاره به اینکه شش اثر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته‌اند، اظهار کرد: اجرا آثار از روز جمعه ۱۲ آذر ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دو سالن «شهید انصاری» مجتمع فرهنگی هنری خاتم و الانبیا رشت و «نارون» برای اجرا آثار پیش بینی شده است، افزود: آثار در ساعت‌های ۱۱ صبح، ۱۵ و ۱۸ عصر اجرا می‌شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تماشا برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است، گفت: البته عوامل اجرایی جشنواره بر اجرای کامل و دقیق دستور العمل های بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی «روایت آنکه صبور بود» به کارگردانی «نیما جهان بین»، «رازها و دروغ‌های رام نشده» به کارگردانی «وحید درویشی»، «واحد ۲۲ چه خبره» به کارگردانی «رضا جوشعار»، «خلیج خوک‌ها» به کارگردانی «رضا جوینده»، «سیا ریحون» به کارگردانی «رضا عباسی» و «چهاردیواری» به کارگردانی «عبدالله بهادری» را شش اثر راه یافته به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استانی گیلان عنوان کرد.

مصباح همچنین به داوران مرحله نهایی اشاره و اضافه کرد: «پیام دهکردی»، «فرامرز طالبی» و «مهرداد هنرمند» به عنوان داوران این مرحله انتخاب شده‌اند که از ۱۲ تا ۱۴ آذر ماه در کنار تماشاگران به تماشای اجرا آثار را می‌نشینند.

اجرای آثار با کیفیت در اولویت است

وی با تأکید بر اینکه امسال همانند سال‌های گذشته و سیاست‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونت هنری برگزاری جشنواره به انجمن هنرهای نمایشی استان داده شد، گفت: کیفیت نمایش‌ها در انتخاب آثار برای مرحله نهایی مورد توجه داوران بازبینی بوده است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین به حضور استاد «صادق حسنی» در رأس برگزاری این جشنواره به عنوان رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اشاره و اضافه کرد: تولید آثار و اجرای نمایش‌های با کیفیت از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت هنری و انجمن هنرهای نمایشی است.

وی با اشاره به اجرای تئاتری با موضوع زنان گیلانی توسط استاد «صادق حسنی» در روزهای اخیر، بیان کرد: در ایامی که بسیاری از فعالان این حوزه برای جلب مخاطب از هر داستان و ادبیاتی استفاده می‌کنند شاهد اجرای نمایشی جذاب، با کیفیت و با نمایشنامه خوب در سطح استان که به تاریخ گیلان به ویژه شیر زنان گیلانی و در نهایت میرزا کوچک جنگی اشاره می‌کند، هستیم.

مصباح در ادامه به صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی نیز اشاره و این روحانی مبارز را افتخار گیلانیان عنوان و اظهار کرد: سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان به روح بلند این مبارز گیلانی که در اوج خفقان برای مبارزه با ظلم یک قدم عقب نگذاشت و در این راه سر خود را نیز داد تقدیم می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه