اسرائیل پاسخ حزب الله را نخواهد داد

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی اظهار داشته که ما پاسخی به حملات حزب الله نخواهیم داد، چرا که بدنبال مهار حادثه فوق هستیم.

اسرائیل پاسخ حزب الله را نخواهد داد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فرهنگ نیوز، پیامدهای اقدام حزب الله مبنی بر حمله به یک کاروان خودروی صهیونیستی همچنان ادامه دارد. آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اقدام فوق را نشانه ای از تغییر قواعد بازی در منطقه دانست که توسط حزب الله صورت پذیرفته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارونوت، لیبرمن افزود که حزب الله به نسبت گذشته چالاک تر، با برنامه تر و راسخ تر شده است که نمونه آن را در حملات اخیر به وضوح می توان مشاهده نمود.

وزیرخارجه اسرائیل با اشاره به حمله اخیر آن را نشانی از نفوذ حزب الله در قدرت بازدارندگی این رژیم دانست.

در پی حمله حزب الله دو افسر اسرائیلی به هلاکت رسیده و دست کم هفت تن دیگر مجروح شدند. اقدام فوق در پی تلافی حمله موشکی رژیم صهیونیستی به یک کاروان از نیروهای حزب الله که در قنیطره سوریه به شهادت رسیدند صورت پذیرفته است. سردار الله دادی از فرماندهان سپاه و جهاد مغنیه پسر حاج رضوان از مقامات بلندپایه پیشین حزب الله جزو شهدای حملات اسرائیل بودند.

در همان زمان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، اسرائیل را به گرفتن انتقام خون شهدای قنیطره تهدید کرده بود.

نکته پر اهمیت موجود در اظهارات لیبرمن آنجاست که وی صراحتا بیان می دارد که تل آویو در پی واکنش به اقدام حزب الله نخواهد بود و صرفا در پی مدیریت بحران گام خواهد برداشت، امری که نشان از قدرت روزافزون حزب الله و افزایش جایگاه این سازمان در معادلات منطقه دارد.

بیان اظهارات فوق آن هم از زبان وزیرخارجه افراطی رژیم صهیونیستی که به داشتن مواضعی جنگ طلبانه در قبال نیروهای مقاومت شهره می باشد حائز اهمیت فوق العاده ای است.

فرماندهان نظامی سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان پیشتر نسبت به واکنش احتمالی اسرائیل در قبال حملات مقاومت به مزارع شبعا هشدار داده و اعلام نمودند که حملات فوق صرفا حداقلی بوده و در صورت افزایش تنش میان طرفین، صهیونیست ها می بایست آمادگی دریافت هزینه های به مراتب بیشتری باشند.

منابع امنیتی اسرائیل صراحتا اظهار داشته اند که رویارویی احتمالی با حزب الله ممکن است موجب ورود ایران و سوریه به این جنگ گردند که در آن صورت اوضاع برای تل آویو بسیار وخیم خواهد شد. همچنان پیش بینی می گردد که تحقق چنین رخدادی موجب استفاده سازمان حماس گردیده و آنها نیز از سوی جنوب مبادرت به موشک پراکنی به سوی اسرائیل نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه