معاون بسیج حقوقدانان کشور مطرح کرد

آزادی بیش از ۲هزار زندانی جرائم غیرعمد/ خدمت به مردم بهترین راه پاسداشت خون شهدا 

معاون بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه خدمت به مردم بهترین راه پاسداشت خون شهدا است، گفت: طرح مصباح در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم را راه اندازی کردیم و همچنین طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز در دستور کار داریم که در این راستا ، ۲ هزار و ۸۰ زندانی جراءم غیرعمد آزاد شدند.

آزادی بیش از ۲هزار زندانی جرائم غیرعمد/ خدمت به مردم بهترین راه پاسداشت خون شهدا 

به گزارش ۸دی، “امین مهدی پور” معاون بسیج حقوقدانان کشور امروز در یادواره شهدای حقوقدان گیلان در رشت اظهار کرد: در بخش قضا نیز مسئولان قضایی و قضات باید مشکلات مردم را حل کنند و با مردم مهربان باشیم چون رضا و خشنودی خداوند و همچنین رضایت شهدای گرانقدر، همین امر است و ما باید با تفکر بسیجی به فکر برطرف کردن مشکلات مردم باشیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هم اینک دنیا و مسایل مادی ما را به خود مشغول کرده ، باید از شهدا کمک بگیریم تا از تجملات دنیوی فاصله گرفته و به سمت معنویت حرکت کنیم چون شهدای ما همینگونه بودند.

معاون بسیج حقوقدانان کشور اضافه کرد: ما با شهدای خود توانستیم بهتر و بیشتر شهدای کربلا را بشناسیم و امروز یاد عشق ، ایثار و از جان گذشتگی شهدا را در یاد ، خاطره و دل خود داریم و اگر امروز براحتی نفس می کشیم، نفس هایی بریده شد و همچنین راز عزت و سربلندی کشور ما در گرو خون شهداست.

وی در ادامه به فعالیت های بسیج حقوقدانان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: طرح مصباح در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم را راه اندازی کردیم و همچنین طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز در دستور کار داریم که در این راستا ، ۲ هزار و ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

ایثار و گذشت از خصایل بارز شهدا

حجت‌الاسلام “حمزه خلیلی” رئیس کل دادگستری گیلان در یادواره شهدای حقوقدان این استان طی سخنانی اظهار داشت: شهدای ما به دلیل ویژگی‌های خاص شان متمایز بودند و اولین فضیلت بزرگ آنان، حس خداجویی و خداخواهی بود که این فضیلت را در بین مردم تقویت و شکوفا کردند.

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی افزود: شهدا خلیفه و نماینده خداوند و همچنین تاباننده صفات خداوند هستند و این بزرگواران افرادی بودند که بی منت به دفاع از میهن پرداخته و دلبستگی و وابستگی به مادیات نداشتند.

وی با بیان این که برای رسیدن به خدا باید از دنیا فاصله گرفت گفت:  شهدا اینگونه بودند و یکی از خصایل بارز شهدا ، ایثار و گذشت است و آنها عظمت را می دیدند و به همین دلیل دنیا در نظرشان بسیار کوچک و حقیر بود.

رئیس دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه شهدا عاشق بودندو عشق را به عقل ترجیح دادند، اضافه کرد: یکی از خسارت های ما این است که مدیران ما با مبانی دینی کمتر آشنا  هستند اما در دهه ۶۰ ، مدیران ما در کلاس های افراد برجسته ای همچون شهید بهشتی شرکت می کردند تا مبانی و مباحث دینی را بیاموزند.

 حجت‌الاسلام خلیلی بیان کرد: در دهه ۶۰ شهدای ما، با عشق زیبایی ها را تشخیص دادند و وقتی زیبایی ها تشخیص داده شود، دیگر به دنبال مادیات نخواهیم رفت و به همین دلیل مسایل دنیوی برای شهدا جاذبه ای نداشت.

رئیس دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: برای پاسداری از خون شهدا باید بیاموزیم که  امام حسین (ع)  برای بیدار کردن مردم و زدودن جهل و نادانی شهید شد چون جهل و نادانی مروج اسلام خشن است و تا زمانی که جهل و نادانی باشد، اسلام آمریکایی وجود دارد و ما باید بتوانیم حتی یک نفر را از نادانی و جهل خارج کنیم تا شهدا از ما راضی باشند.

در پایان یادواره شهدای حقوقدان گیلان با حضور مسئولان دادگستری گیلان، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان ، حقوقدانان و وکلا در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری گیلان در رشت ، از تعدادی از خانواده های شهدای بسیجی گیلان تقدیر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه