مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان:

۳۲ هزار تن کود در انبارهای استراتژیک گیلان ذخیره شده است

محمدی از ذخیره ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در انبارهای استراتژیک گیلان خبر داد و گفت: ۱۵۴ مرکز مجاز در سراسر گیلان آماده توزیع کودهای شیمیایی بین کشاورزان استان است.

۳۲ هزار تن کود در انبارهای استراتژیک گیلان ذخیره شده است

به گزارش ۸دی،صالح محمدی شامگاه (پنج‌شنبه، ۱۳ آبان) در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه با نزدیک شدن به سال زراعی جدید کشاورزان به تدریج به کودهای شیمیایی نیاز پیدا می‌کنند اظهار داشت: روند توزیع کودهای شیمیایی کشاورزی در سال جاری الکترونیکی است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه کشاورزان جهت دریافت کودشیمیایی مورد نیاز خود باید از طریق سامانه پایش مواد کودی اقدام کنند ابراز داشت: در سال زراعی جاری با حمایت‌های نمایندگان مجلس و سازمان جهاد کشاورزی کلیه انبارهای ذخیره استراتژیک گیلان مملو از کود یارانه‌ای است.

محمدی از ذخیره چیزی حدود ۳۲ هزار تن کود در انبارهای ذخیره استراتژیک گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه هیچ نگرانی و دغدغه‌ای برای تأمین کودهای کشاورزی در سال زراعی جدید وجود ندارد ابراز داشت: تمهیدات لازم فراهم شده است و ما با این ذخیره اطمینان بخش به استقبال سال زراعی جدید در گیلان رفته‌ایم.

وی اینکه امسال روند توزیع کود با صدور حواله‌های الکترونیک انجام می‌گیرد را متذکر شد و با بیان اینکه امسال برخلاف سال‌‌های قبل حواله‌های دستی حذف شده‌اند اذعان کرد: کشاورزان باید به دفاتر خدمات جهاد کشاورزی استان گیلان مراجعه کنند تا اطلاعات بهره‌برداری آنان که سال قبل در سامانه وارد شده بود به روزرسانی شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان صدور حواله‌های الکترونیکی کود برای کشاورزان با استفاده از اطلاعات زمین را متذکر شد و اظهار داشت: ۱۵۴ مرکز مجاز در سراسر گیلان آماده توزیع کودهای شیمیایی هستند و کشاورزان می‌توانند با ارائه کارت ملی خود سهمیه‌شان را با قیمت‌های مصوب و یارانه‌ای دریافت کنند.

محمدی صدور الکترونیکی حواله‌های کود را دارای مزیت‌ها و کاربردهای زیادی دانست و خاطرنشان کرد: شفاف سازی، توزیع عادلانه و نظارت بیشتر بر نحوه توزیع نهاده‌ها همچنین مصرف متعادل و بهینه کودها در راستای پایداری کشاورزی و محیط زیست از جمله آثار مثبت الکترونیکی شدن توزیع کود محسوب می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه