کوچکی نژاد :دولت قبل، بودجه ۸ میلیارد دلاری کالاهای اساسی سال جاری را ظرف ۴ ماه خرج کرد

نماینده رشت در مجلس گفت: در سال جاری ۸ میلیارد دلار در بودجه برای تامین ارز تامین کالاهای اساسی از سوی دولت سابق اختصاص داده شد ولی در ۴ ماه اول آن را مصرف کرد که چیزی در سفره مردم دیده نشد.

کوچکی نژاد :دولت قبل، بودجه ۸ میلیارد دلاری کالاهای اساسی سال جاری را ظرف ۴ ماه خرج کرد

به گزارش ۸دی،جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ آبان) مجلس شورای اسلامی در تشریح علت تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت سابق در ماجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی، به عنوان نماینده متقاضیان این درخواست اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی بر مبنای قانون گذاشته نشد بلکه آقای اسحاق جهانگیری به یک باره تصمیم گرفت وقتی ارز جهش پیدا کرد، ارز ۴۲۰۰ تومانی را بر مبنای واردات قرار دهد و آن زمان هرچه نمایندگان سوال کردند پاسخ قانع کننده ای دریافت نشد.

وی با بیان اینکه در وهله اول ارز ۴۲۰۰ تومانی به همه کالاها، حتی کالاهای غیر ضروری تخصیص داده شد که ما گزارش های آن را از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی دریافت کردیم افزود: این اقدام باعث شد بخشی از منابع هدر رود که بعد از آن گفتند این ارز صرفا به ۱۸ کالا اختصاص یابد که در سفره مردم تاثیر بگذارد اما بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس باز هم کالاهای ضروری با همان ارز اصلی تامین می شد که در این رابطه دلالانی نیز دستگیر شدند که از منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی سوءاستفاده می کردند در حالی که این ارز برای دهک های پایین بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم همچنان کالاهای ضروری را به سختی تامین می کنند و به خاطر عدم تغذیه مناسب دچار مشکل هستند و برای تامین برنج، گوشت و مرغ و برخی کالاهای دیگر با مشکل مواجه اند؛ حتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به دلیل واردات برخی از کالاهای غیر ضروری به تولید داخلی نیز آسیب زد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه ۶۰ میلیارد دلار از سال ۹۷ برای ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شد، یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ گزارش آمد که ۸ میلیارد دلار در بودجه برای این ارز اختصاص داده شد و دولت در ۴ ماه اول آن را مصرف کرد اما چیزی در سفره مردم دیده نشد. همچنین از سوی دولت جدید درخواست داده شد که اگر می خواهیم نتیجه بگیریم باید این میزان به ۱۸ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به بخش دوم این تحقیق و تفحص گفت: در این خصوص شورایی داریم که قوانینی دارد تا حقوق و دستمزد را متعادل کند و امروز این موضوع دغدغه همه نمایندگان است چرا که تفاوت پرداخت ها مشکل ساز شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه