رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان؛

لزوم پرهیز از رویکردهای غلط/ تامین اجتماعی سازمانی دولتی نیست

سماکچی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد سازمان دولتی نیست گفت: مسئولان و متولیان امر باید نگرش‌ها و رویکردهای غلط در مورد سازمان تامین اجتماعی و همچنین مجموعه شستا را کنار بگذارند.

لزوم پرهیز از رویکردهای غلط/ تامین اجتماعی سازمانی دولتی نیست

به گزارش ۸دی،محمدرسول سماکچی با تاکید بر اینکه صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی کارفرمایان و کارگران هستند و منابع این صندوق از طریق پرداختی آن‌ها تامین می‌شود اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد سازمان دولتی نیست بلکه این مجموعه متعلق به تمام کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان کشور است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان با اذعان به اینکه در کل دنیا تامین اجتماعی مقوم کار، تولید و اشتغال به شمار می‌رود عنوان کرد: کارگران حداقل ۳۰ سال هفت درصد و کارفرماهایشان نیز معادل ۲۳ درصد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند که در موقع بازنشستگی مبالغ داده شده را پس بگیرند، پس چرا باید این سازمان برای غیر شرکای خود اقدام کند.

سماکچی ضمن انتقاد شدید از برخی رویکردهای موجود در کشور و موانعی که بر سر تولید و حمایت از کارگر و کارفرما ایجاد شده است تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس قوانینی تحمیلی برای سازمان تامین اجتماعی وضع کرده‌اند که سهم بیمه آن‌ها را دولت پرداخت کند که البته این کار را انجام نمی‌دهد در مقابل نباید از بقیه کارخانجات شستا برای غیر شرکا هزینه شود.

وی پشتیبانی کامل سازمان تامین اجتماعی از کارگران، کارفرمایان و چرخه تولید کشور را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: وظیفه دولت این است که صندوقی تأسیس کند تا همه افرادی که خود را به زور به سازمان تامین اجتماعی چسبانده‌اند در این صندوق عضو شوند تا از این مجرا به همه امورات به حق این هموطنان رسیدگی کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان با بیان اینکه متولیان باید رویکردهای غلط در مورد تامین اجتماعی و مجموعه شستا را کنار بگذارند گفت: در حال حاضر شستا را به روزی رساند‌ه‌اند که این مجموعه با زحمت می‌تواند جوابگوی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی باشد و خواست و مطالبه به حق ما این است که بار جدیدی بر دوش سازمان تامین اجتماعی افزوده نشود.

سماکچی ظرفیت‌های قانونی در کشورمان را زیاد دانست و با اشاره به اینکه نظارت اجرایی بر قوانین از همه مهم‌تر است اذعان کرد: تعامل و همکاری بین کارگر و کارفرما فصل‌الخطاب بیانات مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و هرچه قشر کارگری جامعه از امکانات خوب برخوردار باشند، کارفرما نیز سود خواهد برد.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان تأمین اجتماعی را تکیه‌گاهی برای قشرهای کارگر، کارفرما، بازنشستگان و در نتیجه تولید ملی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان در دیدار با کارگران و کارفرمایان فرمودند برای تحقق اقتصاد مقاومتی علاوه بر کارگر و کارفرما، دولت و سایر مسئولان رده‌های مختلف هم نقش دارند.

وی با تاکید بر این نکته که هر چه امکانات بیشتر در اختیار قشر زحمتکش کارگران قرار گیرد و معیشت آنان تامین شود کارگران نیز با کار و تلاش متعهدانه به فکر تولید بیشتر و موجودیت کارگاه خواهند بود اضافه کرد: بی تردید از این مجرا کارفرمایان نیز قادر خواهند بود مشکلات کارگران را مرتفع کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان خاطرنشان کرد: معتقدم اگر بحث قانون‌گرایی حاکم شده و تحقق قانون بر امور آحاد مردم که مطرح می‌شود دنبال شود، بخش اعظمی از خواسته‌ها، دغدغه‌ها و نیازهای کارگران و کارفرمایان که به حقوق آن‌ها در قوانین و مقررات جاری برمی‌گردد، پیگیری خواهد شد.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه